coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نماینده مجلس: فیلترینگ از ابتدا اشتباه بود

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌هایی که وزارت ارتباطات در خصوص فیلترینگ ارائه داشته اعلام کرد، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی در خصوص تجدیدنظر مسئله فیلترینگ برگزار کرده و احتمالا بزودی شاهد تغییراتی خواهیم بود.

رضا سپهوند همچنین به محدودیت‌هایی که در گذشته برای ماهواره و ویدیو اعمال شده بود اشاره و تاکید کرد: «تجربه نشان داده برخوردهای این‌چنینی در فناوری‌های ارتباطی نه تنها نتیجه مطلوب به دنبال نداشته بلکه کشور را متحمل ضرر و زیان‌های نیز کرده است.»

راهنمای خرید تکراتو

بررسی جلسات شورای عالی فضای مجازی و وضعیت فیلترینگ در ایران

نماینده خرم‌آباد همچنین به اینکه فیلترینگ از همان ابتدا اشتباه بوده اشاره و اظهار کرد: «فضای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی امکانات و فرصت‌هایی را فراهم کرده‌اند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند اشتغال و اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار گیرند.»

وی به اینکه توسعه‌دهندگان خارجی پلتفرم‌ها، با ارائه فناوری، در ابتدا آموزش‌های لازم را نیز به کار گرفته‌اند اشاره کرد و گفت که معتقد است به جای مبارزه با تکنولوژی باید در ابتدا بر آگاهی و آموزش مردم تمرکز کرد. به باور سپهوند، فیلترینگ نه تنها نتوانست به اهداف خود برسد بلکه خسارات زیادی نیز بهمراه داشت. این در حالیست که پلتفرم‌های بومی جایگزین نیز نتوانستند نیازهای مردم را به شکل مطلوبی برطرف کنند.

سپهوند در ادامه به مشکلات ناشی از فیلترینگ نیز اشاره کرد و گفت: «درحال حاضر مردم، به دلیل فضای ایجاد شده، به قسمت‌هایی دسترسی دارند که پیش‌ از این به آن دسترسی نداشتند و این مسئله به لحاظ امنیتی نیز مشکلاتی به دنبال داشته است.» به گفته‌ی وی از جریان فیلترینگ افرادی سود برده‌اند که از ابتدا خود آغازگر این ماجرا بودند. او اشاره می‌کند که فیلترشکن‌های بخش عمده‌ای از درآمد کشور را به جیب عده‌ای خاص برده که از فروش آنها سود بالایی به دست آورده‌اند.

با توجه به مذاکرات در مجلس و جلسات شورای عالی فضای مجازی، سپهوند اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد رفع فیلترینگ باشیم. او تصریح کرد که اکثریت نمایندگان مجلس نیز از رفع فیلترینگ حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر