coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ترامپ تهدید کرد در صورت پیروزی در انتخابات، گوگل را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و کاندیدای این دوره از انتخابات ایالات متحده، به دنبال پیگرد قانونی گوگل است. وی صراحتا اعلام کرده که در صورت پیروزی، گوگل را به دلیل جانب‌داری سیاسی به دادگاه می‌برد.

ترامپ قصد دارد به دلیل آنچه که وی “جانب‌داری سیاسی” می‌نامد، گوگل را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. به‌گزارش reuters، این ادعای وی در شبکه اجتماعی Truth Socialمنتشر شده و گوگل را متهم کرده که تنها اخبار منفی درباره‌ی وی پخش می‌کند؛ در حالی که اخبار منتشر شده درباره‌ی کامالا هریس، رقیب انتخاباتی او، مثبت است. با اینحال، ترامپ نسبت به ادعای مطرح شده، مدارک مستندی ارائه نکرده است.

راهنمای خرید تکراتو

پیگرد قانونی گوگل چه عواقبی به دنبال خواهد داشت؟

این اولین باری نیست که رئیس جمهور سابق آمریکا، گوگل را به جانبداری از دموکرات‌های متهم می‌کند. به باور وی، این شرکت‌ها از طریق الگوریتم‌ها سعی می‌کنند به نفع دموکرات‌ها و به ضرر جمهوری‌خواهان عمل کنند. بااینحال گوگل، بارها تاکید کرده که الگوریتم‌ها بی‌‌طرفانهه و بدون هیچ سوگیری طراحی شده و عمل می‌کنند.

از طرفی کارشناسان این حوزه بر این باورند که شکایت‌های قانونی علیه یک شرکت آن هم به دلیل طریقه‌ی نمایش نتایج جستجو، مشکلات زیادی را به دبنال خواهد داشت. از یک سو باید با مدارک مستند، اثبات شود که الگوریتم‌های گوگل جانبدارانه ننتایج جستجو را نشان می‌دهد و از سوی دیگر باید این موضوع که این اقدامات واقعا صورت می‌گیرد یا فقط براساس فرضیات بیان می‌شوند، مورد بررسی قرار گیرد.

این موضوع می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای صنعت فناوری داشته باشد. اگر ترامپب موفق به پیگرد قانونی گوگل شود، احتمالا راه برای شکایت از شرکت‌های بزرگ دیگر مانند متا و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی دیگر باز خواهد شد و آنها را با چالش روبرو خواهد کرد. همچنین این اقدامات می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در طراحی و نحوه عملکرد الگوریتم‌های جستجو و شبکه‌های اجتماعی شود.

در نهایت، نتیجه این شکایت نه تنها برای گوگل، بلکه برای کل صنعت فناوری و کاربران اینترنت مهم خواهد بود. با توجه به پیچیدگی‌های فنی و حقوقی، پیش‌بینی نتیجه نهایی دشوار است، اما مشخص است که تنش‌ها بین سیاست‌مداران و شرکت‌های فناوری همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است به تغییرات عمیق‌تری در آینده منجر شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر