coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

یوتیوب به‌دلیل پایان قرارداد مجوز با SESAC، آهنگ‌های ادل و نیروانا را حذف کرد

یوتیوب به دنبال پایان قراردادی که با سازمان SESAC داشته، تعدادی از آهنگ‌های هنرمندان معروف همچون نیروانا، ادل و کندریک لامار را از پلتفرم خود حذف کرده است.

به‌گزارش theverge، سازمان SESAC فعالیت خود را از سال 1930 آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، این مجموعه حقوق اجرایی بسیاری از آهنگسازان، ترانه‌سرایان و ناشران را مدیریت کرده و به نمایندگی از آنها مجوزهای لازم را برای پخش آثارشان صادر می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

آهنگ‌های هنرمندان معروف در یوتیوب حذف شد

یوتیوب هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های ویدئو محور جهان، بارها با چالش‌های حقوقی برای پخش ‌آثار هنرمندان مواجه شده است. این پلتفرم‌ برای اینکه بتواند آثار را به صورت قانونی پخش کند، نیاز به دریافت مجوز از سازمان‌هایی مانند SESAC دارد. حالا با پایان یافتن قرداد طرفین و عدم دستیابی به توافق جدید، یوتیوب مجبور شده آهنگ‌های هنرمندان معروف که SESAC نماینده‌ی آنها بوده را حذف کند.

این موضوع که موجی از نارضایتی کاربران به راه‌ انداخت موجب شد تا یوتیوب تلاش کند از طرق مختلف مجوزهای لازم را دریافت کند. خواه مذاکره با SESAC باشد یا توافق با سازمان‌های مشابه.

این مذاکرات می‌تواند به بازگشت آهنگ‌های محبوب به پلتفرم و بهبود تجربه کاربران منجر شود. از جنبه‌ی دیگر این موضوع اهمیت انعقاد قرارداد برای نشر اثار هنرمندان را  به سایر پلتفرم‌های دیجیتال یادآوری می‌کند

درآخر اینکه، این قبیل اتفاقات نمادی از پیچیدگی‌ها و گستردگی دنیای دیجیتال امروز است و همکاری نزدیک پلتفرم‌ها و سازمان حقوقی اجرایی را می طلبد. همچنین نشان می‌دهد دست یافتن به تفاهمات پایدار تا چه حد می‌تواند به ارائه باکیفیت محتوا و حفظ حقوق هنرمندان کمک کند. یوتیوب که به‌عنوان پلتفرم پیشرو در این حوزه شناخته شده است، باید به دنبال راه‌حل‌های بلند برای رفع چالش‌های این چنینی باشد تا بتواند جایگاه خود را بین کاربران حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر