coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

از اولین موتور هوش مصنوعی ایرانی برای اختراعات رونمایی شد؛ تحولی در حوزه ثبت اختراعات

موتور هوش مصنوعی ایرانی موسوم به RIT توسعه یافته توسط شرکت Research Innovation Teams به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش زومیت، موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT که با هدف خدمات‌رسانی در حوزه اختراعات کاربران ایرانی و بین‌المللی توسعه یافته، از 50 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و به مخترعان کمک می‌کند تا فرآیند ثبت و ارائه ایده‌هایشان را به کمک این فناوری جلو ببرند.

راهنمای خرید تکراتو

موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT؛ دستیار هوشمند مخترعان ایرانی و جهانی

مسعود شفقی، مدیرعامل و بنیان‌گذار مجموعه RIT در نشست خبری که به منظور رونمایی از این پروژه تشکیل شده بود توضیح داد:  این موتور به صورت تخصصی برای حمایت از مخترعین طراحی شده و از همان ابتدای شکل‌گیری ایده تا دریافت ثبت اختراع همراه آنها خواهد بود. این خدمات شامل مشاوره‌های حقوقی و فنی، طراحی محصول، ترسیم نقشه‌های فنی و آماسازی محتوای چندرسانه‌ای می‌شود.

در ادامه شفقی به با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال عرضه بین‌المللی موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT است بیان کرد: «تحقیقات و توسعه این پروژه با همکاری مخترعان داخلی و مشاورین خارجی از کشورهایی همچون ایسلند، ژاپن، کره‌جنوب، قطر و ترکیه با هدف پشش نیاز‌های مخترعان در سراسر جهان انجام شده است.

مجموعه RIT در حال حاضر در بیش از 112  کشور جهان خدمات خود را ارائه می‌دهد و یکی از چهار دفتر جهانی تحت نظر فدراسیون جهانی مخترعین است. دفاتر دیگر این فدراسیون در سوئیس، کانادا و امارات متحده عربی فعالیت دارند.

موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT؛ دستیار هوشمند مخترعان ایرانی و جهانی

موتور RIT  به فیلترشکن نیازی ندارد

موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمام مراحل از ایده‌پردازی تا ثبت اختراع را به سادگی و با استفاده از ابزارهای تخصصی در یک پلتفرم انجام دهند. خدمات ارائه‌شده شامل جنبه‌های فنی، اجرایی و حقوقی است و کاربران می‌توانند از این امکانات برای بهبود و تسریع در فرآیند ثبت اختراعات خود استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم این موتور هوش مصنوعی، عدم نیاز به استفاده از فیلترشکن است، مشکلی که بسیاری از کاربران ایرانی در مواجهه با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی با آن روبرو هستند. علاوه بر این، اطلاعات کاربران در این پلتفرم به صورت کامل ذخیره شده و در صورت بروز مشکلات حقوقی، قابلیت ارائه به مراجع قانونی را دارد.

زمان معرفی و هزینه اشتراک ماهانه هوش مصنوعی ایرانی RIT

از قرار معلوم موتور هوش مصنوعی ایرانی RIT در تاریخ 3 آبان 1403 رسما و با حضور طیف‌های مختلف از مخترعین رونمایی خواهد شد و پس از آن برای استفاده عموم در دسترس قرار خواهد گرفت. خدمات این موتور در سه روز اول به صورت رایگان ارائه خواهند شد و پس از آن کاربران باید برای دسترسی به نسخه پریمیوم اشتراک تهیه کنند. هزینه اشتراک ماهانه برای کاربران ایرانی 48 دلار تعیین شده است.

شفقی همچنین در این نشست به اهمیت نوآوری در ایران اشاره کرد و گفت که با استفاده از این موتور هوش مصنوعی، روند ثبت اختراعات در کشور می‌تواند بهبود یابد و فرصت‌های بیشتری برای مخترعان ایرانی فراهم شود. به گفته او، در سال گذشته حدود 10 هزار گواهی ثبت اختراع در ایران صادر شده که مجموعه RIT در نزدیک به 1000 مورد از آن‌ها همکاری داشته است.

در حال حاضر شرکت RIT هیچ همکاری مستقیمی با سازمان ملی هوش مصنوعی نداشته، اما مدیرعامل این مجموعه از تمایل خود برای همکاری با این نهاد خبر داد و اعلام کرد: تخصص کارشناسان این سازمان می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر این پروژه کمک کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر