coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

انویدیا به دنبال انرژی هسته‌ای برای تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی است

در سال‌های اخیر تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی یکی از پربحث ترین مسائل تبدیل شده است. برهمین اساس انویدیا که یکی از پیشگامان حوزه فناوری هوش مصنوعی و کارت‌های گرافیک است، تصمیم گرفته این مسئله را به شکل دیگری بررسی کند.

مسئله تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی مهم‌ترین عامل تغییر این رویکرد است. بطوریکه علاوه بر انویدیا، شرکت‌های بزرگی مانند، مایکروسافت، گوگل و آمازون که در حال توسعه مراکز داده‌های خود هستند، تلاش می‌کنند تا انرژی‌های پاک و پایدارتری مانند انرژی هسته‌ای  را به کار گیرند.

راهنمای خرید تکراتو

انرژی هسته‌ای: راهکار جدید انویدیا برای تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در مصاحبه‌ای که با بلومبرگ داشته اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی گزینه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای برای تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی است. بعلاوه اشاره کرد که این رویکرد بخش کوچکی از استراتژی وسیع این شرکت مبنی بر متنوع‌سازی منابع انرژی است.

عمده دلیل برای انتخاب انرژی هسته‌ای همان افزایش چشمگیر نیاز به برق است. مراکز داده برای پشتیبانی از فعالیت‌های سنگین هوش مصنوعی، برق زیادی مصرف می‌کنند. علاوه بر نیاز به انرژی برق، این شرکت‌ها سعی دارند از محیط زیست نیز حفاظت کنند و به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

انویدیا به دنبال انرژی هسته‌ای برای تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی است

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گفته که تا سال 2026 مصرف برق این مراکز تقریبا دو برابر خواهد شد که این موضوع باعث خواهد شد، زیرساخت‌های تامین برق، فشار زیادی را متحمل شوند. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ فناوری سعی می‌کند برای تامین برق مورد نیازشان به انرژی‌های پاک و پایداری مانند انرژی هسته‌ای روی بیاورند. انرژی‌ای هسته‌ای با انتشار کم کربن می‌تواند جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشد.

مدیرعامل انویدیا در ادامه گفتگو با شبکه تلوزیونی بلومبرگ به مشکلات ساخت کارخانه‌های هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این کارخانه‌ها انرژی بالایی مصرف می‌کنند، به  همینن دلیل غالبا دور از مراکز پرجمعیت ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر