coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

هزینه شارژ تاکسی های برقی ؛ آیا امکان نصب باتری خورشیدی وجود دارد؟ [+ فیلم]

مدیرعامل تاکسی‌رانی پایتخت، به تازگی هزینه شارژ تاکسی های برقی را اعلام کرد. با پیشرفت تکنولوژی در جهان، آیا امکان نصب باطری خورشیدی بر روی تاکسی‌ها و خودروهای برقی وجود دارد؟

پیش‌تر در تکراتو مطالبی درخصوص تاکسی‌های برقی مانند مراحل دریافت کارت شارژ خودروهای برقی و تعرفه شارژ خودروهای برقی برای شما مخاطبین عزیز منتشر کرده‌ایم. حال با توحه به اینکه تاکسی‌های الکتریکی به کلانشهرها، به خصوص تهران بزرگ راه یافته، مدیرعامل تاکسی‌رانی تهران، جزئیاتی در باب هزینه شارژ تاکسی های برقی ارائه کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

لازم به ذکر است که تعرفه تاکسی‌های برقی شهر تهران به دلیل اینکه در مسیرهای پرتردد و شلوغ حرکت کرده و رانندگان این خودروها را با اقساط ماهانه 17 میلیون خریداری کرده‌اند، بسیار بالاتر از تاکسی‌های معمولی بوده و این تعرفه‌ها به تأیید تاکسی‌رانی پایتخت هم رسیده است.

به نقل از ایرنا؛ شادی مالکی، مدیرعامل تاکسی‌رانی تهران، گفت: «ظرفیت باطری خودرویی که به عنوان تاکسی برقی در تهران فعال بوده، ۵۴ کیلو وات است.» در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هزینه شارژ تاکسی های برقی چقدر است؟

وی درخصوص هزینه شارژ و پیمایش تاکسی‌های برقی بیان کرد:

«هزینه هر بار شارژ بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است و تقریباً هر 1 روز در میان نیاز به شارژ دارد و با هر بار شارژ بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.»

مالکی افزود: «تکنولوژی هر روز رو به رشد و ارتقا است و امیدواریم روزی برسد که شارژ خودروهای برقی از طریق نور خورشید انجام شود که این مهم مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی در این زمینه است.»

مدیرعامل تاکسیرانی پایتخت ادامه داد:

«ممکن است کمبودهایی در تأمین برق داشته باشیم اما در دراز مدت باید کشور به سمت استفاده از انرژی‌های سبز از جمله خورشیدی حرکت کند.»

هزینه هربار شارژ تاکسی های برقی چقدر است؟

آیا شارژ خودرو برقی با برق خانگی صرفه دارد؟

شادی مالکی در این باره گفت: «یکی از مطالباتی که در کشورهایی که به سوی برقی سازی حرکت کرده‌اند این است که تعرفه‌های خانگی برق به صورتی تعریف شود که خودروی برقی در خانه اگر شارژ شود خیلی بر بحث افزایش تعرفه برق خانگی اثر نگذارد.»

وی اضافه کرد:

«در حال حاضر این زیرساخت را در کشور نداریم و چنانچه راننده، خودروی برقی خود را از طریق کنتور خانگی شارژ کند با قبضی مواجه می‌شود که ممکن است نسبت به قبل افزایش فاحشی داشته باشد که این باعث می‌شود راننده به ایستگاه‌های درون شهری مراجعه کند و این موضوع انتظار برای شارژ خودرو را طولانی تر می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما خوانندگان عزیز نسبت به هزینه شارژ خودروهای الکتریکی و بکارگیری این خودروها به عنوان تاکسی چیست؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر