coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزایش قیمت بنزین در چه صورتی مجاز است؟ نماینده مجلس پاسخ داد

رئیس فراکسیون کارآفرینی در جدیدترین گفت و گوی خود، ضمن انتقاد از تعرفه‌های بالای خودروهای وارداتی و قیمت‌های سنگین آنها، توضیحاتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ارائه داد.

موضوع افزایش قیمت بنزین در دولت قبلی بارها مطرح شد؛ اما هیچوقت عملی نشد. تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع اکنون به دولت چهاردهم محول شده است. به نظر می‌رسد این موضوع حداقل در سال جاری اجرایی نخواهد شد؛ اما چند هفته پیش یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که سال 1404، با افزایش 20 درصدی قیمت بنزین همراه است. اکنون سید کریم معصومی، رئیس فراکسیون کارآفرینی در جدیدترین مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

تازمانی که خودروهای باکیفیت در بازار وجود ندارد، قیمت بنزین نباید افزایش پیدا کند

معصومی به وضعیت نا به‌سامان بازار خودرو اشاره کرد و گفت: «واردات قطره‌چکانی خودرو تنها باعث رونق بازار دلالان شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، باید واردات به‌صورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود.»

او عقیده دارد واردات خودرو می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی برای خروج از شرایط فعلی باشد و خودروسازان داخلی را به تولید رقابتی ترغیب می‌کند. بر همین اساس او کاهش تعرفه واردات خودرو را امری حیاتی و تاثیرگذار می‌داند.

افزایش قیمت بنزین در چه صورتی مجاز است؟ نماینده مجلس پاسخ داد

او در ادامه به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت:

تا زمانی که خودروها با قیمت‌های منطقی در دست مصرف‌کنندگان قرار نگیرد، افزایش قیمت بنزین نباید اجرا شود. در واقع، آزادسازی قیمت بنزین زمانی قابل پذیرش است که خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در بازار وجود داشته باشند.

معصومی ادامه داد: «اگر واردات خودرو به‌طور گسترده انجام شود، علاوه بر ایجاد رقابت در بازار، باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز می‌شود. این روند در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و از سوی دیگر، فشار افزایش قیمت بنزین بر مردم کاهش خواهد یافت.»

رئیس فراکسیون کارآفرینی در پایان خاطرنشان کرد:

سیاست‌گذاران باید به جای تمرکز بر انحصار، به سمت ایجاد یک بازار آزاد و رقابتی حرکت کنند تا صنعت خودروسازی کشور تقویت و در نهایت منافع مصرف‌کنندگان به بهترین شکل تأمین شود و تا زمانی که خودروهای وارداتی و کم‌مصرف با تعرفه‌ها و قیمت‌های گزاف به دست مردم می‌رسد دولت اجازه ندارد قیمت بنزین را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر