coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سامسونگ احتمالا نسخه پایه گلکسی S26 را از سری پرچمدار سال 2026 حذف می‌کند

سری پرچمدار گلکسی S26 که در سال 2026 معرفی می‌شوند، احتمالا کوچکترین عضو خانواده را از دست می‌دهند. به این ترتیب، سامسونگ احتمالا فقط از گوشی‌های گلکسی اس 26 پلاس و اس 26 اولترا رونمایی خواهد کرد؛ البته اگر روند نامگذاری تغییر نکند.

چند روز پیش، تحلیلی در خبرگزاری sammobile منتشر شد که به همین موضوع اشاره می‌کرد. در این تحلیل آمده بود که برای سامسونگ منطقی نیست بخواهد به تولید نسخه پایه از سری پرچمدار S ادامه بدهد. پس از انتشار این تحلیل، خبرهای دیگر به گوش رسیدند و حتی برخی شایعات مدعی شدند که سامسونگ در سال 2026، از نسخه پایه گلکسی S26 رونمایی نخواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

این تغییر احتمالی در استراتژی، شامل گوشی‌های سال 2025 نمی‌شود. با این حال، عملکرد سری گلکسی S25 مشخص خواهد کرد که آیا سامسونگ تصمیم می‌گیرد که نسخه پایه را حذف کند یا نه.

سامسونگ امسال نسخه پایه تبلت گلکسی تب اس 10 را حذف کرد. سری تبلت‌های گلکسی تب جدید، شامل مدل‌های گلکسی تب اس 10 پلاس و گلکسی تب اس 10 اولترا می‌شود. به این ترتیب، می‌بینیم که سامسونگ به‌نوعی روند حذف نسخه پایه را شروع کرده است. بنابراین، حذف نسخه پایه گلکسی S26 از سری S سال 2026 چندان عجیب نخواهد بود.

دلیل سامسونگ برای حذف نسخه پایه گلکسی S26 چیست؟

هیچ‌کس از برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های آینده سامسونگ خبر ندارد؛ اما همین بی‌خبری باعث می‌شود که تحلیلگران دست به کار شوند و با نگاه کردن به شواهد، برخی موارد را پیش‌بینی کنند. بنابراین، در نظر داشته باشید که همه‌چیز براساس حدس و گمان است؛ و هیچ‌چیز قطعی نیست.

سامسونگ احتمالا نسخه پایه گلکسی S26 را از سری پرچمدار سال 2026 حذف می‌کند

یکی از دلایل اصلی برای حذف نسخه پایه از سری پرچمدار S، این است که نسخه‌ پایه و پلاس شباهت بسیار زیادی دارند. به غیر از تفاوت ابعاد، ظرفیت باتری، سرعت شارژ و نسخه‌های رم و حافظه، سایر مشخصات این گوشی‌ها یکسان است و به‌سختی می‌توان این دو مدل را از هم تشخیص داد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که به‌طور کلی، گوشی‌های جمع‌وجور و کوچک معمولا زیاد ماندگار نیستند. البته، بسیاری از کاربران اندروید از کاهش علاقه‌ به مدل‌های کامپکت ابراز تاسف می‌کنند. همچنین، علاقه‌مندانی هم هستند که ترجیح می‌دهند گوشی‌های کوچکتر را خریداری کنند و دلیل خرید آنها، قیمت پایین‌تر نیست؛ بلکه همین ابعاد جمع‌وجور است. با این حال، همانطور که گفتیم گوشی‌های کوچک در تمام برندها معمولا طرفدار کمتری دارند.

با این حال، بازار بارها و بارها نشان داده که وقتی اختلاف قیمت کمی بین مدل‌های کوچک و بزرگ وجود داشته باشد، تمایل مردم به خرید گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ، بیشتر است. در سال‌های اخیر، بسیاری از گوشی‌های کوچک به بازار آمدند و بدون اینکه تاثیر مهمی به جا بگذارند، مجبور به ترک آن شدند.

اینطور که از شواهد پیداست، دلیل خرید نسخه پایه گلکسی S، قیمت آن بوده؛ نه ابعاد جمع‌وجور آن. با توجه به فروش بالای گوشی‌های سری FE که قیمتی مناسب‌تر و نمایشگرهای بزرگی دارند، احتمالا سامسونگ به این نتیجه می‌رسد که نسخه پایه را از سری پرچمدارش حذف کند.

نظر شما چیست؟ شما هم گوشی‌های بزرگ را ترجیح می‌دهید و مدل‌های کوچک را صرفا به‌خاطر قیمت کمتر انتخاب می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر