coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نسل چهارم آیفون SE بهار 2025 معرفی می‌شود؛ یک آیفون ارزان با ویژگی‌های پرچم‌دار

اپل قصد دارد نسل چهارم سری آیفون SE را در بهار 2025 معرفی کند. گفته می‌شود آیفون SE 4 از ویژگی‌های آیفون‌های پیشرفته بهره می‌برد اما همچنان جایگاه خود را در بعنوان ارزان‌ترین آیفون حفظ خواهد کرد.

به گزارش macrumors، آیفون SE 4 طراحی‌ای شبیه به آیفون 14 خواهد داشت و از صفحه‌نمایش اولد 6.1 اینچی استفاده خواهد کرد. این در حالیست که مدل فعلی به صفحه نمایش ال‌سی‌دی 4.7 اینچی مجهز است.

راهنمای خرید تکراتو

اینکه اپل تصمیم گرفته از صفحه‌نمایش اولد به جای نمایشگر‌های ال‌سی‌دی استفاده کند، بخشی از استراتژی گسترده این شرکت بود که تامین‌کنندگان قدیمی آن مانند Japan Display و Sharp را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آیفون SE 4 با صفحه‌نمایش OLED و تراشه A18 در راه است

انتظار می‌رود آیفون SE 4 از همان تراشه‌ی  A18 استفاده که در سری آیفون 16 معرفی شده بود. بعلاوه نسل چهارم گوشی‌های ارزان قیمت اپل، از فیس آیدی (Face ID) به جای تاچ‌آی‌دی (Touch ID) استفاده خواهد کرد. این تغییر در احراز هویت به معنی عدم استفاده از دکمه‌ی فیزیکی Home در این سری است.

از دیگر ارتقاهایی که در سری چهارم آیفون اس ای شاهد خواهید بود می‌توان به پورت USB-C، دکمه‌ی اکشن، مودم 5G مخصوص اپل، دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی و م 8 گیگابایت که دوبرابر رم فعلی است اشاره کرد.

افزایش رم در این مدل اهمیت خاصی دارد، زیرا به آیفون SE 4 اجازه می‌دهد که از قابلیت‌های Apple Intelligence پشتیبانی کند. این قابلیت‌ها قرار است با انتشار iOS 18.1 به تدریج معرفی شوند. این موضوع آیفون SE 4 را به ارزان‌ترین آیفونی تبدیل می‌کند که می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی را اجرا کند (ویژگی‌هایی که حتی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ سال گذشته قادر به اجرای آنها نبودند).

با وجود این به‌روزرسانی‌های قابل توجه، انتظار می‌رود اپل همچنان جایگاه اقتصادی آیفون SE را حفظ کند.  بنابر گفته‌ی مارک گورمن، قیمت این دستگاه احتمالا بین 400 تا 500 دلار خواهد بود.

تاریخ عرضه آیفون اس ای 4

تاریخ دقیقی برای عرضه آیفون SE 4 الام نشده، اما با استناد ب چندین منابع از جمله گورمن و مینگ‌چی‌کو، احتملا بهار 2025 خواهد بود. با توجه به اینکه مدل‌های قبلی آیفون اس ای در ماه مارس معرفی شده‌اند و تولیدکنندگان اپل تولید انبوه را از اکتبر 2024 آغاز خواهند کرد، این زمان‌بندی برای عرضه در اوایل 2025 درست است و احتمالا آیفون SE4 همان موقع معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر