coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ترانه‌های حذف شده به یوتیوب بازمی‌گردند؛ توافق جدید یوتیوب با سازمان SESAC

یوتیوب قرارداد جدیدی با سازمان SESAC امضا کرد. حذف آهنگ خواننده‌های معروف از این پلتفرم محبوب موجب نگرانی و ناراحتی کاربران بسیاری شده بود.

دو روز پیش گزارش جدیدی منتشر شد که نشان می‌داد یوتیوب آهنگ خواننده‌های معروفی مانند نیروانا، ادل و کندریک لامار از پلتفرم خود حذف کرده است. یوتیوب در حالی دست به این اقدام زد که هنوز چند روز تا پایان قرارداش باقی مانده بود. اکنون androidpolice، گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد یوتیوب و سازمان SESAC بار دیگر به توافق رسیده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

قرارداد جدید یوتیوب با سازمان SESAC

سازمان SESAC از سال 1930 تاکنون مسئولیت حقوقی بسیاری از آهنگسازان، ترانه‌سرایان و ناشران زیادی را بر عهده داشت. در واقع این سازمان است که مجوز پخش آثار هنرمندان را در پلتفرم‌های مختلف صادر می‌کند. چندروز پیش مشخص شد که یوتیوب آثار برخی از هنرمندان معروف را برنامه خود حذف کرده است.

توافق قبلی یوتیوب و سازمان SESAC تا تاریخ 10 مهر 1403 برقرار بود اما این پلتفرم محبوب، چند روز قبل از موعد قرارداد به‌طور خودجوش تصمیم به چنین اقدامی گرفت.

خبر خوب اینکه این دو، دوباره به توافق رسیده و قرارداد جدیدی را امضا کرده‌اند. قرارداد جدید حق استفاده از 1٫5 میلیون آهنگ را از طرف بیش از 15 هزار آهنگ‌ساز، خواننده و ناشر موسیقی به یوتیوب می‌دهد. حتی آهنگ‌هایی که طی چند روز گذشته حذف شده بودند هم دوباره به این پلتفرم باز می‌گردند.

ترانه‌های حذف شده به یوتیوب بازمی‌گردند؛ توافق جدید یوتیوب با سازمان SESAC

اسکات جانگ‌میشل، رئیس بخش حقوق اجرایی و مدیر ارشد عملیات SESAC در خصوص اتفاقات اخیر توضیح داد:

براساس توافق انجام‌شده با یوتیوب، برای استفاده‌ی منصفانه از آثار آهنگ‌سازان و ناشران موسیقی تحت‌پوشش SESAC جبران خسارت خواهد شد. از صبر و حمایت اعضاء و همچنین هنرمندانی که این آهنگ‌ها را اجرا کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. در جریان مذاکرات ما با یوتیوب، پلتفرم مذکور پیش‌ از پایان قرارداد و به‌صورت یک‌طرفه اقدام به حذف آثار اعضاء کرده بود و اکنون فرایند بازگرداندن ویدیوهای حاوی آهنگ‌ها را آغاز کرده است.

هنوز مدت زمان قرارداد جدید معلوم نیست؛ اما یوتیوب اعلام کرده که آثار حذف شده طی دو روز آینده به هردو پلتفرم یوتیوب و یوتیوب موزیک برمی‌گردند.

ماریانا دِفِلیس، نماینده‌ی واحد ارتباطات جهانی و امور عمومی یوتیوب در این باره می‌گوید:

خوشحالیم که SESAC پیشنهاد ما را دوباره بررسی کرد. به توافق رسیده‌ایم و محتوای حذف‌شده به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر