coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

عمر باتری آیفون‌ها با آپدیت iOS 18 به شدت کاهش یافته است؛ رفع مشکل تخلیه سریع باتری

عمر باتری آیفون‌ها با آپدیت iOS 18 به طرز عجیبی کاهش یافته و سروصدای کاربران را درآورده است. برای رفع این مشکل در این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، برخی از کاربران گوشی‌های آیفون پس از نصب آپدیت iOS 18 کاهش قابل توجه طول عمر باتری را گزارش داده‌اند؛ به طوری که برخی از آنها در عرض یک ساعت بین 20 تا 30 درصد از شارژ خود را از دست داده‌اند و این یک فاجعه بزرگ است.

راهنمای خرید تکراتو

کاهش عمر باتری آیفون‌ها با آپدیت iOS 18

کاهش ناگهانی عمر باتری آیفون‌ها باعث شده که کاربران در طول روز به بیش از یک بار شارژ احتیاج داشته باشند. این مسئله یک خبر بد و ناخوشایند برای کاربران iOS است زیرا که هیچ یک از آیفون‌ها، با وجود قیمت بالا، از سرعت شارژ بالای اکثر گوشی‌های اندرویدی برخوردار نیستند. در واقع، بخش قابل توجهی از کاربران آیفون همچنان گوشی خود را بیش از یک بار در روز شارژ می‌کنند.

عمر باتری آیفون‌ها

خوشبختانه اپل، چندین راهکار را برای کمک به کاربران در شناسایی و رفع علت تخلیه باتری ارائه کرده که به طور بالقوه عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد. برای کسانی که از نسخه بتا iOS 18 استفاده می‌کنند، کاهش عملکرد باتری طبیعی است، زیرا آزمایش‌کنندگان بتا نیز قبلا با چنین مشکلاتی مواجه شده بودند.

علاوه بر این، پشتیبانی اپل خاطرنشان کرده است که پس از نصب به‌روزرسانی، همچنان یک‌سری فرآیندهای خاص در پس‌زمینه اجرا می‌شود که به طور موقت بر عمر باتری و عملکرد حرارتی تأثیر می‌گذارد. این فعالیت‌های نهان که در پس‌زمینه انجام می‌شوند باعث می‌شوند که مصرف انرژی و باتری دستگاه از حد معمول بیشتر شود.

با این حال، اگر با نصب آپدیت iOS 18 متوجه کاهش عملکرد باتری گوشی شدید، اصلا نگران نباشید. معمولا، بهینه‌سازی باتری و الگوی مصرف آن، پس از چند روز و با تطبیق سیستم با به‌روزرسانی جدید، انجام می‌شود.

اگر از این وضعیت خسته شده‌اید و صبر کردن برای بهینه‌سازی مصرف باتری دشوار است، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهید:

  • روشنایی خودکار و قفل خودکار را فعال کنید: ویژگی Auto-Brightness با کاهش روشنایی صفحه و ویژگی Auto-Lock با خاموش کردن نمایشگر در صورت عدم استفاده، به صرفه‌جویی در باتری کمک زیادی می‌کند.
  • بررسی مجوزهای برنامه: برخی از برنامه‌ها ممکن است که از موقعیت مکانی شما در پس‌زمینه استفاده کنند و عمر باتری را کاهش دهند. بررسی این مجوزها می‌تواند به محدود کردن مصرف انرژی غیر ضروری کمک کند.
  • استفاده از وای‌فای: در صورت امکان، به شبکه‌های Wi-Fi متصل شوید زیرا باتری کمتری نسبت به شبکه داده‌های تلفن همراه مصرف می‌کند.
  • حالت کم مصرف را فعال کنید: حالت کم مصرف با غیرفعال کردن ویژگی‌های غیر ضروری مانند بازخوانی برنامه پس‌زمینه و جلوه‌های بصری، باتری را ذخیره می‌کند.

همچنین شما می‌توانید برای آگاهی از میزان مصرف باتری، به تنظیمات و سپس بخش Battery رفته و نمودارهای فعالیت و مصرف باتری خود را بررسی کنید. این ابزارها نشان می‌دهند که کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف انرژی را دارند و برای کاهش مصرف آنها باید چه تنظیماتی اعمال شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره کاهش عمر باتری آیفون‌ها با آپدیت iOS 18 چیست؟ آیا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر