coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گوگل قابلیت اشتراک گذاری لایو لوکیشن مستقیم از اندروید را فعال می‌کند

گوگل قرار است امکان اشتراک گذاری لایو لوکیشن مستقیم از اندروید را فعال کند. این قابلیت، فراتر از چیزی‌است که تا به حال از آن استفاده می‌کردیم.

یکی از ویژگی‌‌های مفیدی که به‌لطف دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند به آن دسترسی داریم، امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی لحظه‌ای است. در حال حاضر، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اشتراگ‌گذاری لوکیشن در گوشی‌های اندروید، از طریق اپلیکیشن گوگل مپس است. اما گوگل می‌خواهد این قابلیت را به یک سطح بالاتر ارتقاء دهد.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش phonearena، گوگل کنترل‌های جدیدی را برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری لایو لوکیشن به‌طور مستقیم از اندروید

گوگل روی قابلیتی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد موقعیت مکانی لحظه‌ای خود را مستقیما از طریق سیستم‌عامل اندروید با مخاطبان مورد نظرشان به اشتراک بگذارند. در این روش، نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، مثل گوگل مپس نیست. با اضافه شدن کنترل‌های جدید اشتراک‌گذاری موقعیت به سرویس‌های گوگل پلی، کاربران می‌توانند موقتی مکانی خود را مدیریت کرده و با یک ضربه، اشتراک گذاری لوکیشن خود را غیرفعال کنند.

در جدیدترین آپدیت سرویس‌های گوگل پلی، یک صفحه جدید در قسمت تنظیمات، بخش گوگل > تمام خدمات معرفی شده است. این صفحه با عنوان Google Location Sharing مشخص شده و یک دکمه ساده دارد که به شما اجازه می‌دهد اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را خاموش یا روشن کنید.

گزارش شده که پس از فعال کردن این ویژگی، گزینه‌ای پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که به آنها اجازه می‌دهد لینک موقعیت مکانی لحظه‌ای خود را کپی کنند. اگر این لینک را کپی کنید، می‌توانید آن را برای مخاطبان مورد نظرتان بفرستید تا آنها بتوانند لوکیشن شما را روی گوگل مپس پیدا کنند.

گوگل لیستی را درست زیر تنظیمات اشتراک‌گذاری لوکیشن (Location Sharing) قرار داده تا دقیقا ببینید که چه کسانی به موقعیت شما دسترسی دارند. این ویژگی برای امنیت هرچه بیشتر کاربران در نظر گرفته شده است.

علاوه‌براین، کاربران اندروید با دریافت نوتیفیکشن اشتراک گذاری لایو لوکیشن، متوجه می‌شوند که موقعیت‌شان ارسال شده است. اگر روی این نوتیفیکیشن ضربه بزنید، صفحه تنظیمات برای‌تان باز می‌شود که از آنجا می‌توانید دسترسی افرادی را که نمی‌خواهید، حذف کنید.

به نظر می‌رسد که این قابلیت گوگل به‌صورت مرحله‌ای عرضه می‌شود و هنوز برای تمام کاربران اندروید منتشر نشده است.

به نظرم قابلیت اشتراک گذاری لایو لوکیشن می‌تواند تجربه کاربری را بسیار امن و آسان‌تر کند. اما نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر