coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مشخصات پردازنده دایمنسیتی 9400 فاش شد؛ ترکیبی از قدرت، بهره‌وری با هسته‌های پیشرفته

اخیرا اطلاعات جدیدی از پردازنده‌ پرچمدار مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9400 منتشر شده جزئیات آن را پیش از رونمایی رسمی به نمایش گذاشته است.

به‌گزارش gizmochina، این تراشه از هسته‌ی اصلی Cortex-X9 با فرکانس 3.62 گیگاهرتز مجهز است در صورت صحت این اطلاعات، این مدل نسبت به نسل قبلی ارتقا قابل توجهی کرده چراکه نسل قبلی یعنی دایمنسیتی 9300 از یک هسته Cortex-X4 با فرکانس پایین‌تر 3.25 گیگاهرتز عرضه شده بود.

راهنمای خرید تکراتو

جزئیات کامل پردازنده‌ پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 قبل از رونمایی

علاوه بر این پردازنده‌ پرچمدار مدیاتک ، سه هسته‌ی دیگر Cortex-X4 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز خواهد داشت که عملکرد پردازشی آن را افزایش می‌دهد. با اینکه قبلا گزارش شده بود که مدیاتک از هسته‌ی های جدیدتر Cortex-A725 به عنوان هسته‌های میانی استفاده خواهد کرد؛ اما DCS معتقد است دایمنسیتی 9400 احتمالا با تکیه بر هسته‌های Cortex-A720 که در چیپست‌های فعلی وجود دارد عرضه خواهد شد.

جزئیات کامل پردازنده‌ پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 قبل از رونمایی

گفته شده که واحد پردازش گرافیکی این تراشه، از نوع Immortalis-G925 MC12 با فرکانس 1.612 گیگاهرتز خواهد بود. این واحد گرافیکی جدید بهبودهای چشمگیری در زمینه پردازش‌های گرافیکی خواهد داشت و به خوبی از عهده بازی‌های سنگین پشتیبانی خواهد کرد.

هچنین این احتمال نیز وجود دارد که دایمنسیتی 9400 براساس نسل دوم فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC نسل N3E تولید شود. این فناوری بهبود کارایی تراشه و کاهش مصرف انرژی را تضمین می‌کند.

جزئیات کامل پردازنده پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 قبل از رونمایی

علاوه بر این آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، تراشه پرچمدار مدیاتک (Dimensity 9400) از حافظه رم LPDDR5X سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند. این حافظه رم یکی از سریع‌ترین رم‌‌های جهان است که سرعت انتقالی برابر با 10.7 گیگابایت بر ثانیه دارد. این قابلیت عملکرد فوق‌العاده‌ای مخصوصا در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی مثل پردازش آفلاین و کاربردهایی نظیر تبدیل گفتار به متن موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر