coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اندروید 16 احتمالا امن‌ترین نسخه از این سیستم‌عامل خواهد بود

اندروید 16 که یک سال دیگر تا انتشار آن فاصله داریم، احتمالا به آپشن‌های حفاظتی پیشرفته (Advanced Protection) و جدید مجهز می‌شود.

به گزارش androidpolice، برنامه‌ Advanced Protection گوگل، مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی آپشنال است که به‌منظور حفاظت از اطلاعات در برخی حساب‌های کاربری که بیشتر از حساب‌های دیگر در معرض خطر فیشینگ یا سایر حملات آنلاین هستند، قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید تکراتو

آپشن‌های محفاظتی پیشرفته در اندروید 16

میشال رحمان، خبرنگار Android Authority گزارش کرده است که گوگل در حال تلاش برای یکپارچه‌سازی برنامه Advanced Protection با اندروید 16 است و تنظیمات جدید و API جدید ارائه می‌شود که به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد رفتار خود را بسته به اینکه کاربر، Advanced Protection را فعال کرده یا نه، تنظیم می‌کند.

ثبت حساب کاربری گوگل در برنامه حفاظت پیشرفته، محدودیت‌هایی را برای دستگاه‌های اندرویدی که حساب کاربری گوگل در آنها فعال است، ایجاد می‌کند. برای مثال، این ویژگی اجازه نمی‌دهد اپلیکیشن‌ها را از جایی به‌غیر از منابعی تاییدشده مثل گوگل پلی استور و گلکسی استور دانلود کنید. همچنین، اگر بخواهید اپلیکیشنی که هنوز توسط گوگل تایید نشده را از پلی استور دانلود کنید، به شما هشدار می‌کند.

اندروید 16 احتمالا امن‌ترین نسخه از این سیستم‌عامل خواهد بود

به گفته‌ی رحمان، یک بسته‌ی اخیر در AOSP Gerrit به «سرویس جدید برای حالت محفاظت پیشرفته اندروید» (new Service for Android Advanced Protection Mode) اشاره دارد. کامنتی که از طرف یکی از مهندسان گوگل زیر این بسته نوشته شده، مشخص می‌کند که این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق تنظیمات، برنامه محافظت پیشرفته را ثبت کنند و اپلیکیشن‌ها با استفاده از یک API جدید بررسی کنند که آیا کاربر ویژگی محافظت پیشرفته را ثبت کرده یا نه.

رحمان توضیح می‌دهد که این API جدید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که بررسی کنند آیا کاربر ویژگی محافظت پیشرفته را روی دستگاه خود فعال کرده یا نه؛ به این ترتیب، رفتار خود را براساس آن تنظیم می‌کنند. برای مثال، زمانی که محافظت پیشرفته فعال است، اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌طور اتوماتیک قبل از نمایش محتوای خاص (مانند فایل‌های محافظت شده یا جزئیات بانکی)، درخواست احراز هویت کنند.

منتظر Advanced Protection در اندروید 16 باشیم

رحمان می‌گوید کدی که به این قابلیت جدید حالت محافظت پیشرفته اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که این ویژگی در اندروید 16 هنوز در حال توسعه است و در هیچ‌کدام از آپدیت‌‌های اندروید 15 ارائه نمی‌شود.

در حال حاضر، هنوز نسخه پایدار اندروید 15 منتشر نشده و تا زمان انتشار اندروید 16، حداقل یک سال دیگر فاصله داریم. با این حال، انتشار اخباری از این دست، انتظار را دشوار و هیجان را بیشتر می‌کند. نظر شما چیست؟ قابلیت‌های امنیتی بیشتر تا چه اندازه برای شما اهمیت دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر