coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بوروکراسی رفع فیلترینگ ؛ پای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هم در میان است

بررسی موضوع فیلترینگ در کشور همچنان ادامه دارد. اکنون رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای رفع فیلترینگ را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه محول کرده است.

سه‌شنبه هفته گذشته اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، برگزار شد. در جریان این جلسه مسعود پزشکیان موضوع فیلترینگ و مشکلاتی را که به همراه داشته را مورد بررسی قرار داد. همزمان با این جلسه، در نشستی دیگر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مشکلاتی مانند ضعف اینترنت، سرعت اینترنت، تقویت زیرساخت‌ها و رفع نقاط کور ارتباطی را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند.

راهنمای خرید تکراتو

رفع فیلترینگ تنها به شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود

به گزارش تجارت نیوز، علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، رسیدگی به موضوع فیلترینگ را بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گذاشته است. او در این باره توضیح داد:

در رابطه با رفع فیلترینگ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تشکیل شده است و این موضوع تنها به شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود، در همین راستا در کمیته مذکور باید تصمیم گیری برای رفع فیلترینگ صورت گیرد.

رئیس جمهور در اولین اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، به معضلاتی که فلترشکن‌ها بوجود آورده‌اند اشاره کرد و گفته بود «برخی با فیلترشکن فروشی پول‌های میلیاردی کسب می‌کنند که این برای کشورمان خوب نیست.»

اکنون رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور در این خصوص توضیح داد: «در رابطه با رسیدگی به فروش فیلترشکن‌ها با رئیس جمهور موافق هستم، چراکه بسیار مورد بحث است. تنها راه چاره برای جلوگیری از رواج فروش فیلترشکن‌ها در کشور رفع فیلترینگ است؛ اما به دلیل وجود ملاحظات تا به حال این مسئله برطرف نشده است.»

او در پایان گفت:

رفع فیلترینگ نیازمند راه‌حل‌هایی است و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید به راه‌حل‌های مناسب دست یابد تا دغدغه بخش حاکمیتی از یک سو و مصرف کنندگان حوزه اینترنت را از سوی دیگر برطرف سازند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر