coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزیر ارتباطات: دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت و ساماندهی فیلترشکن‌ها در دستورکار قرار گرفت

امروز 14 مهر، مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا برگزار شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این مراسم اعلام کرد که دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت و ساماندهی فیلترشکن‌ها در دستورکار قرار گرفت.

سه‌شنبه هفته گذشته اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد. رئیس جمهور در جریان این جلسه به معضلاتی که فیلترینگ و فیلترشکن‌ها در کشور بوجود آورده‌اند، اشاره کرده و دستور رسیدگی به آنها را صادر کرد. به گزارش پیوست، اکنون ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به این موضوع، اعلام کرد که دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت و ساماندهی فیلترشکن‌ها در دستورکار قرار گرفت.

راهنمای خرید تکراتو

وزیر ارتباطات: وضعیت موجود اینترنت و آلودگی‌هایی که در شبکه ملی اطلاعات وجود دارد باید بررسی شده و گزارش شود

او در این باره می‌گوید: «رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی دستور بررسی وضعیت کلی اینترنت را صادر کرد. در این جلسه علاوه بر موضوع رفع فیلتر، درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها که منجر به آلودگی در اینترنت می‌شود نیز صحبت شد. بر این اساس، وضعیت موجود اینترنت و آلودگی‌هایی که در شبکه ملی اطلاعات وجود دارد باید بررسی شده و گزارش شود.»

رییس جمهور در اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، قدم اول برای سامان دادن به شرایط موجود را شناخت کامل از جایگاهی که در آن قرار داریم، عنوان کرد. پزشکیان استفاده از توان و نیروی انسانی داخلی را برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، حیاتی می‌داند.

وزیر ارتباطات: دستور رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت اینترنت و ساماندهی فیلترشکن‌ها در دستورکار قرار گرفت

اکنون وزیر ارتباطات نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین رکن‌های زیرساخت توسعه صنعت فضا، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی است. در همین راستا توجه ویژه به بخش خصوصی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در حاکمیت امکان نگهداشت نخبگان دشواری‌های خاص خود را دارد.»

وی افزود:

یکی از موضوعاتی که در دولت چهاردهم دنبال می‌کنیم توسعه صنعت فضایی در کشور است. این صنعت دو وجه دارد؛ اقتدار و اقتصاد. زیرساخت اصلی برای توسعه این حوزه بحث نیروی انسانی است. مهم‌ترین رکن این صنعت حفظ و نگهداشت نیرو انسانی به کمک بخش خصوصی است. بنابراین اتکا و توجه به بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد.

هفته گذشته بود که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست خود مشکلاتی مانند ضعف اینترنت، سرعت اینترنت، تقویت زیرساخت‌ها و رفع نقاط کور ارتباطی را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند.

اکنون هاشمی در این باره توضیح داد:

موضوع دولت الکترونیکی حوزه‌ای است که آحاد ملت با آن مواجه هستند اما مردم کمتر وجود آن را در زندگی خود احساس می‌کنند. سه رکن اساسی در تحقق و توسعه دولت الکترونیکی وجود دارد؛ این ارکان هویت‌بخشی به افراد، کسب‌و‌کار و دیگری مدیریت سرزمین است.

یکی دیگر از موضوعاتی که هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد، مدیریت سرزمین بود. او این موضوع را یکی از ارکان دولت اکترونیک عنوان کرد و گفت: «مدیریت سرزمین در صنعت فضایی موثر است؛ مثلاً برای مدیریت سرزمین که از ارکان دولت الکترونیکی است،‌ می‌شود از تصاویر ماهواره‌ای خیام استفاده کرد و برای مناطق مختلف برنامه‌ریزی کرد. هم‌افزایی بخش‌های مختلف مخصوصاً در حوزه‌‌های پژوهشی و دانشگاهی باعث می‌شود فعالیت‌های جزیره‌ای کمرنگ شود و علم به سمت عمیق شدن و بهروری برود.»

وزیر ارتباطات ادامه داد:

ما توسعه متوازن را می‌پذیریم اما اولویت‌دهی نیز اهمیت بالایی در توسعه دارد. در تخصیص برخی از منابع محدویت وجود دارد اما مهم اولویت‌های کشور است.

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی، یکی دیگر از افرادی بود که در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا حضور داشت. او در ادامه به ورود بخش خصوصی به صنعت فضا اشاره کرد و گفت:

ورود بخش خصوصی به حوزه سازمان فضایی اهمیت بالایی برای ما دارد؛ حضور بخش خصوصی در این حوزه سابقه خوبی برای ما ایجاد کرده است. فعالیت بخش خصوصی یعنی از دولتی‌گری خارج شدیم و بهروری رشد کرده است. ماهواره‌ کوثر با حمایت سازمان فضایی پرتاب شد. سه ماهواره سنجشی کوثر، ظفر ۲ و طلوع به زودی پرتاب خواهند شد. همچنین اولین پرتاب از پایگاه فضایی چابهار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر