coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گوگل انتشار ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید را آغاز کرد

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که گوگل قصد دارد ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید را در اختیار کاربران در سرتاسر دنیا قرار بدهد.

ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید اولین بار در ماه می (اردیبهشت و خرداد 1403) توسط گوگل معرفی شد. اکنون 9to5google، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد این قابلیت را به‌طور گسترده و در سرتاسر جهان منتشر کند.

راهنمای خرید تکراتو

عرضه گسترده ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید

ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید که از سه بخش به‌نام‌های Theft Detection Lock ،Offline Device Lock و Remote Lock تشکیل شده، وظیفه محافظت از گوشی‌های هوشمند کاربران را بر عهده دارد.

هر کدام از این قابلیت‌ها به نحوی از سرقت گوشی هوشمند شما جلوگیری می‌کنند؛ به‌طور مثال Theft Detection Lock از حسگرهای گوشی شما کمک گرفته و هنگامی که گوشی شما به‌طور ناگهانی برداشته می‌شود، صفحه نمایش را به صورت خودکار قفل می‌کند.

قابلیت Offline Device Lock زمانی آغاز به‌کار می‌کند که گوشی شما به‌مدت طولانی آفلاین باشد، سپس آن را به‌طور خودکار قفل می‌کند.

Remote Lock آخرین قابلیتی است که هنگام سرقت گوشی شما به کمکتان می‌آید. شما می‌توانید با کمک این ویژگی، به وب‌سایت Android.com/lock مراجعه کرده و با ثبت شماره‌تلفن خود آن را از راه دور قفل کنید.

البته آنطور که از گزارش‌ها پیداست، گوگل روتین منظمی برای انتشار ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید در پیش نگرفته. میشال رحمان یکی از کارشناسان اندروید، موفق شده قابلیت‌های Theft Detection Lock و Offline Device Lock را در شیائومی 14 تی پرو خود فعال کند؛ اما هنوز به قابلیت Remote Lock دسترسی پیدا نکرده است.

ریتا الخوری، تحلیلگر حوزه‌ی تکنولوژی که در فرانسه است، موفق شده به هر سه قابلیت دسترسی پیدا کند. یکی از کاربران آمریکایی هم قابلیت‌های Theft Detection Lock و Offline Device Lock را در پیکسل 7 پرو خود فعال کرده اما باز هم خبری از Remote Lock نیست. در مقابل تعدادی از کاربران که پیکسل 7 پرو دارند، فقط به Remote Lock دسترسی پیدا کرده‌اند.

تعدادی از کاربران که از گوشی‌های هوشمند موتورولا و سامسونگ استفاده می‌کنند هم توانسته‌اند به ویژگی محافظت در برابر سرقت اندروید دسترسی پیدا کنند. چندماه پیش انتشار این قابلیت‌ها از برزیل شروع شد؛ اما همانطور که مشخص است گوگل قصد دارد آنها را در اختیار کاربران بیشتری قرار بدهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر