coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیکسل 9 پرو ایکس ال گوگل هر 15 دقیقه داده‌های شما را به اشتراک می‌گذارد!

هشدار امنیتی محققان گروه سایبر نیوز به دارندگان پرچمدار جدید گوگل: پیکسل 9 پرو ایکس ال اصلا امن نیست و داده‌های شما را روزانه در اختیار سرورهای گوگل قرار می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، جدیدترین پرچمدار گوگل، Pixel 9 Pro XL، مقادیر زیادی از داده‌های شخصی کاربران را به سرورهای Google ارسال می‌کند. این مسئله باعث بروز نگرانی‌ در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران شده است.

راهنمای خرید تکراتو

پیکسل 9 پرو ایکس ال امن است؟

محققان Cybernews به تازگی ادعا کرده‌اند که یک‌سری باگ‌های بزرگ را در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران گوشی هوشمند Google Pixel 9 Pro XL پیدا کرده‌اند. تجزیه و تحلیل داده‌های این محققان نشان می‌دهد که هر 15 دقیقه یک بار، این دستگاه بسته‌های اطلاعاتی از جمله موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات شخصی کاربران را برای گوگل ارسال می‌کند. همچنین این گوشی به صورت دوره‌ای کد جدیدی را دانلود و اجرا می‌کند که می‌تواند خطرات امنیتی بزرگی را به همراه داشته باشد.

پیکسل 9 پرو ایکس ال
Google Pixel 9 Pro XL

این محققان از رویکرد man-in-the-middle برای رهگیری ترافیک بین گوشی و سرورهای گوگل استفاده کرده‌اند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که اطلاعات مربوط به شناسایی کاربران (PII) به نقاط پایانی مختلفی از جمله مدیریت دستگاه، اجرای سیاست و گروه‌بندی چهره ارسال می‌شود. جالب است بدانید که این گوشی داده‌های مربوط به موقعیت مکانی را حتی زمانی که GPS غیرفعال بوده با تکیه بر شبکه‌های Wi-Fi مجاور به سرورها ارسال می‌کرده است.

مشاهدات بیشتر نشان داده است که این گوشی بدون رضایت کاربر با سرویس‌ها در ارتباط بوده است. در واقع، با وجود اینکه محققان با برنامه Photos تعاملی نداشته‌اند، گوشی مورد آزمایش، با قابلیت گروه‌بندی چهره Google Photos تماس داشته و این مسئله منجر به بروز نگرانی‌هایی درباره پردازش داده‌های بیومتریک شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که ویژگی جستجوی صوتی، اطلاعات مختلفی مانند تعداد دفعات راه‌اندازی دستگاه و لیستی از برنامه‌های نصب شده را به سرویس‌ها ارسال می‌کند.

پیکسل 9 پرو ایکس ال

همچنین این گوشی برای بارگیری بسته‌های نرم‌افزاری جدید به‌طور مکرر توسط سرورهای Google مورد ارزیابی قرار می‌گرفته است. در حقیقت، این دستگاه به یک سرویس محیطی متصل می‌شده تا قابلیت نصب نرم‌افزار جدید را بررسی کند.

یکی از محققان گروه سایبرنیوز، Aras Nazarovas، گفته است که میزان داده‌های ارسال‌ شده و امکان مدیریت از راه دور، مالک واقعی دستگاه را زیر سؤال می‌برد و متاسفانه گوگل هنوز به این یافته‌ها پاسخی نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره امنیت فوق‌العاده پایین گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر