coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزارت ارتباطات موظف به ارائه گزارش کامل رجیستری به مجلس شد

رجیستری و رسیدگی به آن موضوع اصلی جلسه امروز کمیسیون اصل نود بود؛ اما آنطور که مشخص است حل این موضوع بازهم به تعویق افتاده است.

مسئله رسیدگی به رجیستر گوشی‌های آیفون چند وقتی است که جدی‌تر دنبال می‌شود. هفته پیش مشخص شد که کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها شروع شده است. حتی جلسه امروز کمیسیون اصل نود هم برای رسیدگی به این موضوع برگزار شد؛ اما آنطور که مشخص است سرانجامی نداشته.

راهنمای خرید تکراتو

ارائه گزارش کامل رجیستری به وزارت ارتباطات محول شد

به گزارش زومیت، در جریان این جلسه، وزارت ارتباطات موظف شده تا هفته آینده گزارش کامل رجیستری را به مجلس ارائه دهد.

علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل 90 در توضیح این جلسه می‌گوید:

درباره طرح ثبت دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور و رفع مشکلات مباحثی را مطرح کردیم. کمیسیون اصل ۹۰ در گزارش خود نکاتی را مطرح کرد. در ادامه اطلاع‌ یافتیم از این که در این زمینه تا چه حد پیشرفت داشته‌ایم و مشکلات مردم با رجیستری و خلاهای موجود در این حوزه چیست. در نهایت ما به خروجی کامل و متقنی در این زمینه نرسیدیم و مقرر شد وزارت ارتباطات هفته‌ی آینده گزارش کاملی درباره رجیستری تهیه و ارائه کند.

وزارت ارتباطات موظف به ارائه گزارش کامل رجیستری به مجلس شد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نایب‌رئیس دوم کمیسیون اصل 90 هم در این باره می‌گوید: «وزیر ارتباطات درباره موازی‌کاری در پروژه فیبر نوری گفت که توسعه فیبر نوری از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است. به گفته‌ی او با توجه به تکلیفی که در ماده 64 قانون برنامه آمده، اتصال 20 میلیون خانوار به فیبر نوری باید انجام بشود اما در حال حاضر 8 میلیون خانوار پوشش با فاصله 300 متری دارند؛ یعنی فیبر کشیده شده اما به خانه‌هایشان نرسیده است.»

طبق گفته‌های وی، وزیر ارتباطات اعلام کرده که درباره اختلافات میان شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات جلسات همدلانه‌ای برگزار شده و به‌دنبال حل‌وفصل این اختلافات هستند.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون اصل 90 ادامه داد:

وزیر به این نکته هم اشاره کرد کهبین اپراتورها با توجه به اینکه اپراتورها هر یک چه سهمی از عملیات خود را به خدمات ارتباطات می‌دهند، نگاه رقابتی داریم. به‌علاوه، تاکید او بر این بود که مجلس به صندوق توسعه فیبر نوری کمک کند که در این مورد اعضای کمیسیون نظرشان مثبت بود.

به گفته حاجی‌دلیگانی مطالبات بازنشستگان موضوع دیگری است که در این جلسه عنوان شده است. او در این باره می‌گوید: «با حضور دو نفر از نمایندگان بازنشستگان درباره مطالبات صحبت شد. از وزیر خواستم که میان این افراد که نماینده ۵۳ هزار نفر از بازنشستگان بودند و شرکت مخابرات داوری کند. مطالبه آنها مربوط به توافقی است که در زمان واگذاری انجام شده است. در این مورد بنا شد مجدداً جلسه‌ای اختصاصی با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل مخابرات و همچنین نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان مخابرات و در حضور رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شود.»

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر