coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزیر ارتباطات درباره علت کندی اینترنت توضیح داد؛ کل دنیا اختلال دارد

احتمالا شما هم طی چند روز اخیر متوجه کم‌شدن سرعت اینترنت شده‌اید. اکنون وزیر ارتباطات، ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی و تامین‌کنندگان اینترنت توضیحاتی در خصوص علت کندی اینترنت ارائه کرده‌اند.

کندی اینترنت مخصوصا طی چند روز اخیر، موجب نارضایتی کاربران بسیاری شده است. همین موضوع باعث شده برخی از رسانه‌ها مشکلات بوجود آمده را با وزیر ارتباطات در میان بگذارند. به گزارش زومیت، ستار هاشمی توضیحاتی را در خصوص علت کندی اینترنت، خصوصا طی یک هفته اخیر ارائه داده است؛ اما نکته جالب اینکه دلایل مطرح شده از سوی وزیر ارتباطات با دلایلی که ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی مطرح کرده‌اند، تفاوت دارد.

راهنمای خرید تکراتو

حملات سایبری علت کندی اینترنت است

هاشمی عقیده دارد وقایع اجتماعی اخیر، باعث افزایش حجم محتواهای تولیدی شده است. این عمر در نهایت به کندی اینترنت در سراسر دنیا منجر شده است. این در حالیست که هیچکدام از سرویس‌های مطرح دنیا گزارشی از اختلال در اینترنت و یا مشکلات این چنینی ارائه نکرده‌اند.

وزیر ارتباطات درباره علت کندی اینترنت توضیح داد؛ کل دنیا اختلال دارد

ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی و تامین‌کنندگان اینترنت، حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های اینترنت کشور را علت کندی اینترنت عنوان کرده‌اند. یکی از تامین کنندگان در این باره توضیح داد:

ما در تیم پشتیبانی با بسیاری از تامین‌کنندگان اینترنت در ارتباط هستیم و مشاهدات‌مان نشان می‌دهد که در روزهای اخیر یک سری حمله سایبری خارجی به سمت شبکه زیرساخت کشور به‌صورت گسترده وجود داشته و دارد که تقریبا همه تامین‌کننده‌های کشور هم با آن مواجه هستند. این حملات باعث می‌شود پهنای باند شبکه با این حملات اشغال شود.

بخش عمده‌ای از حملات سایبری، از نوع DDoS است. این نوع حملات باعث اشغال بخش قابل توجهی از پهنای باند شبکه می‌شوند. از سوی دیگر فعال شدن سیستم‌های دفاعی تامین‌کنندگان نیز بخش دیگری از باندها را اشغال می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم داده و باعث ایجاد اختلال در اینترنت کشور شده است.

یکی دیگر از شرکت‌های تامین‌کننده در این باره می‌گوید: «برای دفع این حمله‌ها، سرویس‌های DDoS Protection فعال شده است. این شرایط باعث کندی‌های گسترده اینترنت می‌شود که چون به‌صورت گسترده روی زیرساخت کشور به وجود می‌آید در تمام شرکت‌های تامین‌کننده اینترنت این کندی سرعت و اختلال را شاهد هستیم. دلیل اصلی افت سرعت همین حملات سایبری است که در چند روز اخیر اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد.»

یکی دیگر از تامین‌کنندگان با بیان اینکه این نوع از حملات به یک مشکل همیشگی تبدیل شده، در این باره توضیح داد:

حملات DDoS به شکل روتین همیشه وجود دارد و در مواقع خاص و ویژه‌ای مثل روزهای اخیر تعداد این حملات بیشتر می‌شود و پهنای باند بیشتری را اشغال می‌کند.

فیلترشکن‌های غیراستاندارد که عموما رایگان هم هستند، بستر این حملات را فراهم می‌کنند. متاسفانه مشکل فیلترینگ در کشور کاربران بسیاری را به استفاده از این این نوع سرویس‌ها سوق داده است.

یکی دیگر از شرکت تامین‌کننده سرویس اینترنت در این باره می‌گوید: «در روزهای اخیر این حملات رخ داده و منجر به کند شدن سرعت اینترنت شده است؛ اما در هفته گذشته هم تعداد حمله‌ها بالا بوده و مشاهدات این شرکت نشان می‌دهد که در هفته قبل چهار حمله گسترده به زیرساخت‌های کشور اتفاق افتاده بود که روی شبکه اینترنت اختلالاتی را به وجود آورده بود.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر