coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزایش تعرفه بر خودروهای چینی تأیید شد؛ رقابت اروپا و چین تشدید شد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به افزایش تعرفه بر خودروهای چینی رأی مثبت دادند. بدین‌وسیله رقابت در حوزه خودروهای برقی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

پس از سالها و ماه‌ها گمانه‌زنی، کشورهای عضو اتحادبه اروپا افزایش تعرفه بر خودروهای چینی را تأیید کردند. به موجب این قانون بازار خودروهای الکتریکی و رقابت در تولید انواع خودروهای برقی در چین و اروپا تشدید و وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

مسئله دیگری که در جلسه اتحادیه اروپا مطرح و تأیید شد، تفاوت در تعرفه خودروها است که برای هر خودروساز با دیگر هم‌نوعش یکسان نیست.

گفتنی‌ست که 6 کشور مخالف این قانون بوده، 10 کشور مورد بحث را تأیید کرده و 12 کشور نیز هیچگونه رأیی بر این قانون صادر نکرده‌اند. اما با تمامی این تفاسیر، تعرفه لازم بر خودروهای برقی چینی به تصویب رسیده و تا 5 سال از تاریخ 31 اکتبر اعتبار دارد.

افزایش تعرفه بر خودروهای چینی رأی آورد

افزایش تعرفه‌ها در کنار مالیات 10 درصدی است و تعرفه‌های درنظر گرفته شده برای هر شرکت متفاوت از شرکت دیگر خواهد بود. در باب تمثیل؛ مالیات شرکت جیلی مشمول 18.8 درصد مالیات می‌شود، در حالی که برای شرکت BYD این عدد 17 درصد است. همچنین خودروهای برقی شرکJ تسلا که در کشور چین تولید شده، با تعرفه 7.8 درصدی وارد کشورهای اروپایی می‌شود. تا به اینجای کار میزان تعرفه برای خودروسازان برقی ناچیز قلمداد می‌شود؛ اما خودروهای برقی گروه سایک (SAIC) مشمول تعرفه مالیاتی 35.3 درصدی می‌شود که عددی بسیار سنگین به حساب می‌آید.

رأی کدام کشورها مخالف، موافق و ممتنع است؟

6 کشور مخالف این قانون، 10 کشور مورد بحث را تأیید کرده و 12 کشور نیز هیچگونه رأیی بر این قانون صادر نکرده‌اند: لیست کشورها در پایین درج شده است:

  • کشورهای مخالف: آلمان، مجارستان، مالت، بلومبرگ، ایلوونی و اسلواکی
  • کشورهای موافق: دانمارک، فرانسه، استونی، بلغارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، هلند، ایتالیا و ایرلند
  • کشورهای ممتنع: اتریش، بلژیک، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، فنلاند، یونان، لوکزامبورگ، پرتغال، رومانی، اسپانیا و سوئد

افزایش تعرفه بر خودروهای چینی

با وجود تصویب تعرفه‌های جدید، چین و اتحادیه اروپا همچنان به دنبال یافتن راه حلی هستند که با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) مطابقت داشته باشد. با این حال، این کار ساده نخواهد بود، زیرا حتی پس از تحقیقات کمیسیون اروپا، چین همچنان یارانه‌های ارائه‌شده به تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی خود را انکار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزای تعرفه خودروهای برقی چینی برای صادر به کشورهای اروپایی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر