coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر رجیستری موبایل شد [+ جزئیات]

امروز در جلسه کمیسیون اصل ۹۰، مشکلات طرح رجیستری موبایل و توسعه شبکه فیبر نوری مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این جلسه مقرر شد که وزارت ارتباطات گزارش اقدامات خود را طی 1 هفته به کمیسیون ارائه دهد.

در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر ارتباطات، مشکلات طرح رجیستری موبایل و توسعه شبکه فیبر نوری مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به شکایات مربوط به عدم رجیستری تلفن‌های همراه و چالش‌های موجود در این طرح، مقرر شد وزارت ارتباطات گزارش اقدامات خود را طی 1 هفته به کمیسیون ارائه دهد.

راهنمای خرید تکراتو

در این جلسه همچنین مهدی طباطبایی، معاون دفتر ریاست جمهوری، نیز حضور داشت. وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از افزایش سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ در دولت جدید خبر داد و گفت رئیس جمهور در حوزه صداقت و راستگویی از سرآمدان عرصه سیاست در ایران معاصر است. در ادامه مطلب به توضیحاتی از رئیس کمیسیون اصل 90 در باب مسئله رجیستری تلفن همراه می‌پردازیم که امید است در آینده‌ای نزدیک این مشکل مرتفع گردد.

رجیستری موبایل در حال پیگیری است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و مسئولان مربوطه برای بررسی طرح رجیستری موبایل و رفع مشکلات آن خبر داد. وی با اشاره به موفقیت این طرح در ساماندهی بازار موبایل و مبارزه با قاچاق، اظهار کرد: «طی 2 سال اخیر خلأهایی در اجرای آن ایجاد شده که منجر به عدم اعمال صحیح سیاست‌های دولت شده است.»

پژمان‌فر همچنین به مشکلات عدم رجیستری تلفن‌های همراه وارداتی اشاره کرد و گفت:

«برخی از گوشی‌های لوکس آمریکایی بدون مشکل رجیستر می‌شوند، اما بسیاری از گوشی‌های دیگر همچنان مشکل دارند. وزارت ارتباطات موظف شد تا گزارشی درباره این مشکلات به کمیسیون ارائه کند».

رجیستری موبایل در حال پیگیری است

وی درباره موضوع توسعه شبکه فیبر نوری توضیح داد: «امروز همه دنیا از طریق شبکه اینترنت بی‌سیم (WiFi) خدمات می‌گیرند در حالی که هنوز در ایران ارائه این خدمات از طریق سیم‌کارت تلفن همراه رواج دارد. وضعیت اجرای پروژه شبکه فیبر نوری در کشور مشخص نیست از این رو افق کار وزارت ارتباطات باید روشن شود وضعیت اتصالات شبکه مخابراتی که از طریق سیم‌های مسی در سراسر کشور است، مطلوب نیست.»

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مشکل اصلی اجرای این پروژه‌ها را در کلانشهرها و شهرهای بزرگ دانست و بیان کرد:

«این پروژه ها در روستاها و شهرهای کوچک به راحتی امکان پذیر است. در همین زمینه برخی موازی‌کاری‌ها و اقدامات سلیقه‌ای باعث شده کار به درستی پیش نرود و صرفاً بار هزینه‌ای برای کشور داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رفع رجیستری موبایل و گوشی‌های آیفون چیست؟ لطفا، نظرات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر