راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پلیس فتا هشدار داد؛ کلاهبرداری پیامکی با عنوان ارسال جریمه رانندگی راهنمایی و رانندگی

به نظر می‌رسد افرادسودجو شیوه جدیدی را برای کلاهبرداری انتخاب کرده‌اند. پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری پیامکی با عنوان ارسال جریمه رانندگی راهنمایی و رانندگی به کاربران هشدار داد.

کلاهبرداری پیامکی شیوه جدیدی است که افراد سودجو برای کلاهبرداری از آن استفاده می‌کنند. اکنون پلیس فتای البرز در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری با عنوان ارسال جریمه رانندگی راهنمایی و رانندگی به کاربران هشدار داد.

راهنمای خرید تکراتو

کلاهبرداری پیامکی با عنوان ارسال جریمه رانندگی راهنمایی و رانندگی

سرهنگ  رسول جلیلیان در خصوص نحوه جدید کلاهبرداری پیامکی توضیح داد:

مدتی است کلاهبرداران پیامک های همراه با لینک جریمه خودرو را برای کاربران ارسال می‌کنند که تمام آنها جعلی است. کاربران هنگام دریافت چنین پیام‌هایی هیجان زده نشوند و با دقت پیام را مطالعه کنند ولینک را بازنکنند چرا که شماره خودرو که توسط کلاهبرداران ارسال می‌شود به طور قطع با شماره پلاک خودرو کاربر متفاوت است.

وی افزود: «کلاهبرداران با ارسال پیامک‌ از طریق شماره‌های ناشناس، کاربران را به یک سایت‌های جعلی هدایت کرده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کنند. در این شرایط کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.»

جلیلیان با بیان اینکه پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند، از کاربران خواست به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد:

مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود. چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند. کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق شماره تلفن 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر