راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی [+ جزئیات جدید ثبت‌نام]

جزئیات جدیدی از شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان ثبت‌نام وام ضروری به زودی آغاز می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، به زمان ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد. طبق آنچه پیش‌تر گفتیم، ابتدا قرار بود ثبت‌نام از امروز شنبه، 21 مهر 1403 آغاز شود. اما ظاهراً تغییرات جدید صورت گرفته در این سازمان، مانع از پیش‌برد برنامه‌ها شده و بازنشستگان باید تا اعلام زمان جدید ثبت‌نام مرحله سوم وام 30 میلیونی منتظر باشند.

راهنمای خرید تکراتو

مبلغ تسهیلات ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی از 20 میلیون تومان در سال 1402 به 30 میلیون تومان برای سال جاری تغییر کرد. در خصوص اولویت‌بندی تخصیص وام نیز گفته شده که در این دوره ابتدا قرار بود 500 هزار نفر از بازنشستگان این سازمان مشمول دریافت وام 30 میلیونی شوند، اما ظاهراً این تعداد به 40 هزار فقره کاهش یافته است. ضمناً باید توجه داشت که هنوز هم اولویت اصلی با بازنشستگانی است که تاکنون هیچ‌گونه وامی دریافت نکرده‌اند.

به نقل از تسنیم؛ تغییرات صورت گرفته در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی منجربه تعویق ثبت‌نام وام بازنشستگان شده است. به زودی جلساتی برگزار شده و زمان ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان را اعلام خواهیم کرد. در ادامه مطلب  با شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همراه تکراتو باشید.

شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص تعویق مرحله سوم ثبت‌نام تسهیلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: «با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، به‌زودی جلسه‌ای با مسئولان این سازمان برگزار خواهیم کرد و زمان مرحله سوم ثبت‌نام مشخص خواهد شد.»

ثبت‌نام فقط از طریق کانون‌های بازنشستگی صورت می‌گیرد. اسدی ضنن تأکید این مورد بیان کرد:

«نیاز به حضور بازنشستگان برای ثبت‌نام نیست، زیرا اسامی آنها در کانون‌ها موجود است و فرآیند ثبت‌نام به‌صورت قرعه‌کشی انجام خواهد شد. شرایط دریافت وام با توجه به سهمیه استان‌ها و تعداد متقاضیان مشخص خواهد شد.»

شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی
شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

چه تعداد وام در مرحله سوم تخصیص می‌یابد؟

اسدی در مورد پرداخت وام بازنشستگی در دو دوره پیش و تعداد درنظر گرفته شده برای دور سوم گفت: «در طول سال جاری در دو مرحله، 80 هزار وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و در مرحله سوم نیز قرار است به 40 هزار بازنشسته وام 30 میلیون تومانی اعطا شود.»

وی ادامه داد:

«در صورت تأیید درخواست، پیامکی از طرف سازمان تأمین اجتماعی برای متقاضیان ارسال خواهد شد و همانطور که ذکر شد، هیچ نیازی به پیگیری حضوری یا مراجعه به دفاتر وجود ندارد.»

اسدی ضمن اشاره به فرایند قرعه‌کشی مرتبط به پرداخت وام بیان کرد: «به دلیل محدودیت تعداد وام‌ها نسبت به تعداد متقاضیان، ثبت‌نام وام از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود. همچنین وام‌ها بر اساس جمعیت بازنشستگان در هر استان توزیع شده و قرعه‌کشی برای تعیین دریافت‌کنندگان صورت می‌گیرد.»

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در پایان تصریح کرد:

«این وام با همکاری بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی توزیع می‌شود و 50 درصد تأمین مالی آن از طریق این بانک انجام خواهد گرفت. تخصیص وام‌ها نیز براساس نوبت‌بندی خواهد بود.»

شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی
شرایط ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام مرحله سوم وام بازنشستگان تأمین اجتماعی چه شرایطی دارد؟

در حالت کلی 8 شرط برای ثبت‌نام وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بازنشسته باید حداقل 20 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد.
  • سن وی حداقل 50 و حداکثر 78 سال باشد.
  • حساب بازنشسته نباید مسدود باشد.
  • شماره تلفن ثبت‌نامی باید به نام بازنشسته باشد.
  • متقاضی سابقه چک برگشتی نداشته باشد.
  • متقاضی نباید بدهی معوق در سیستم بانکی داشته باشد (چه خود شخص و چه وامی که ضامنش شده باشد).
  • بازنشسته نباید در 3 سال گذشته تسهیلاتی مشابه از این سازمان دریافت کرده باشد.
  • متقاضی باید حدقل 100 هزار تومان موجودی در حساب خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو از مبلغ و شرایط وام بازنشستگان تأمین اجتماعی چیست؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر