راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

توصیه‌های پزشکی هوش مصنوعی کوپایلوت تا 22 درصد خطر مرگ دارد

تحقیقات جدیدی انجام شده که نشان می‌دهند 22 درصد از توصیه‌های پزشکی که هوش مصنوعی کوپایلوت ارائه می‌کند، نتایج مخربی داشته و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود. این موضوع نشان می‌دهذ که ابزارهای هوش مصنوعی در ارائه توصیه‌های پزشکی دقت کافی ندارند.

در این مقاله qualitysafety اشاره شده که محققان اروپایی عملکرد هوش مصنوعی کوپایلوت و دیگر ابزارهای مشابه را بررسی کرده و به نتایج نگران‌کننده‌ای رسیدند. طی این پژوهش از کوپایلوت درخواست شد تا به مجموعه‌ای از سوالات پزشکی پاسخ دهد، 50 دارو رو بررسی کند و پرکاربردترین تجهیزات پزشکی را لیست کند. از 500 جوابی که هوش به آنها جواب داد، 24 درصد با استانداردهای پزشکی همخوانی نداشت و 3 درصد کاملا نادرست بود!

راهنمای خرید تکراتو

توصیه‌های پزشکی هوش مصنوعی کوپایلوت و دیگر چت‌بات‌ها قابل اعتماد نیستند

اطلاعاتی که کوپایلوت ارائه کرد تا 54 درصد با مجامع علمی مطابقت داشت و در 42 درصد از توصیه‌ها آسیب‌های متوسط یا خفیف برآورد شد. همچنین طی این تحقیق مشخص شد که 22 درصد از توصیه‌ها می‌توانند منجر به مرگ یا آسیب شدید شوند.

برهمین‌اساس محققات به این نتیجه رسیدند که اطلاعاتی که توسط هوش مصنوعی کوپایلوت یا دیگر چت‌بات‌های مشابه ارائه می‌شوند قابل اعتماد نیستند و بهترین راه برای حل مشکل، مراجعه به متخصصین حوزه است. اما متاسفانه در بعضی مواقع ممکن است دسترسی به پزشک به دلیل هزینه یا قرارگیری در جغرافیایی خاص، برای برخی افراد امکان‌پذیر نباشد. این امر باعث شده تا سیستم‌های هوش مصنوعی اولین مرجع اطلاعاتی برای بسیاری از افراد باشد.

مایکروسافت تلاش کرده تا با اضافه کردن ویژگی‌های جدید، عملکرد آن را بهبود بخشد؛ بااینحال هنوز نتوانسته نسبت به گوگل برتری قابل‌توجهی به دست بیاورد.

از طرفی سرمایه‌گذاران OpenAI نیز با صرف هزینه‌های سنگین، به دنبال ایجاد تحول در مدل‌های هوش مصنوعی خود هستند تا به یک انقلاب صنعتی جدید برسند، اما همچنان ضمانتی بر موفقیت آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر