راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تعداد کاربران اینترنت در سال 2024 به بیش از 5 میلیارد نفر رسید

گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهند، تا ژوئیه 2024، تعداد کاربران اینترنت در سراسر زمین به 5 میلیارد و 450 میلیون نفر رسیده که 67.1 درصد از جمعیت جهانی را شامل می‌شود.

طی این گزارش، از این تعداد کاربران اینترنت، 5 میلیارد و 170 میلیون نفر یعنی 63.7 درصد از جمعیت کل جهان به سوشال مدیا دسترسی دارند.

راهنمای خرید تکراتو

بیشترین تعداد کاربران اینترنت ، کجا زندگی می‌کنند؟

در این بین، اروپا بالاترین درصد کاربران اینترنتی را در سال 2024 به خود اختصاص داده است. تا آوریل 2024 در کشورهایی مانند هلند، نروژ و عربستان سعودی، 99 درصد از مردم به اینترنت متصل بوده‌اند. این درحالیست که کره‌شمالی کمترین دسترسی به اینترنت را داشته و در انتهای جدول جهانی قرار گرفته است.

آسیا با 2 میلیارد و 930 میلیون نفر، بیشترین تعداد کاربران آنلاین را به خود اختصاص داد و اروپا با 750 میلیون کاربر پس از آسیا قرار گرفت. تعداد کاربران در کشورهای چین، هند و آمریکا بیشتر از سایر کشورها  بود.

65 درصد از زنان در سراسر جهان (5 درصد کمتر از مردان) تا سال 2023 به اینترنت دسترسی داشتند. این در حالیست که نابرابری جنسیتی در کشورهای عربی و آفریقایی بیشتر بوده و حدودا 10 درصد است. این آمار در دیگر نقاط جهان مانند کشورهای اروپایی، نابرابری جنسیتی کمتری وجود داشت.

طبق این آمار 98 درصد جوانان اروپایی 15 تا 24 ساله به اینترنت دسترسی دارند. در حالی که در سطح جهانی و تا سال 2023، این مقدار به 79 درصد می‌رسد. (یعنی 79 درصد از جوانان این رنج سنی در سطح جهانی به اینترنت دسترسی دارند.)

سطح درآمد نیز تأثیر مهمی بر دسترسی به اینترنت دارد؛ 93 درصد از جمعیت کشورهای با درآمد بالا از اینترنت بهره‌مندند، در حالی که تنها 27 درصد از کشورهای با درآمد پایین به اینترنت دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر