راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قیمت وان پلاس 13 ممکن است که از 5000 یوان فراتر برود!

قیمت وان پلاس 13 به دلیل استفاده از صفحه نمایش جدید BOE و تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت کوالکام، نسبت به نسل قبلی، بسیار بیشتر خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، شرکت وان پلاس با همکاری شرکت BOE رویداد معرفی صفحه نمایش گوشی پرچمدار جدید خود یعنی OnePlus 13 را در تاریخ 15 اکتبر در چین برگزار خواهد کرد. در این رویداد، نمایشگر جدیدی معرفی می‌شود که اولین نمونه آن در وان پلاس 13 به کار گرفته خواهد شد. امروز، این برند، پوستری را منتشر کرده و در آن از مشخصات صفحه نمایش وان پلاس 13 پرده برداشته است. علاوه بر این، Cai Zuxuan، یکی از وبلاگ‌نویس‌های فعال در حوزه فناوری که گفته می‌شود از کارکنان OnePlus است، ادعا کرده که استفاده از صفحه نمایش پیشرفته و تراشه جدید منجر به افزایش قیمت این گوشی خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

قیمت وان پلاس 13

بر اساس گفته‎‌های شرکت سازنده، نسل دوم صفحه نمایش 2K به کار رفته در وان پلاس 13 یعنی BOE X2، اولین گواهینامه DisplayMate A++ جهان را کسب کرده است. از سوی دیگر، طبق اطلاعات موجود در گزارش‌ها، وان پلاس 13 دارای یک پنل 6.82 اینچی BOE X2 8T LTPO با طراحی میکرو خمیده چهارگانه و حاشیه‌های بسیار نازک متقارن خواهد بود. وضوح صفحه نمایش 3168 در 1440 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود.

قیمت وان پلاس 13

همچنین، وان پلاس 13، اولین گوشی وان پلاس با اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه‌ای خواهد بود. گفته می‌شود که اوپو فایند ایکس 8 اولترا نیز با همین صفحه نمایش در ژانویه سال 2025 میلادی وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر، تمام اطلاعات فاش شده درباره نمایشگر جدید BOE به همین مقدار خلاصه می‌شود اما انتظار می‌رود که در رویداد فردا جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که وان پلاس 13 یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که به چیپست پرچمدار جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 الیت مجهز خواهد شد. استفاده از این قطعات پیشرفته و رده بالا به معنای افزایش قیمت خواهد بود. این یعنی قیمت وان پلاس 13 از نسل قبلی یعنی وان پلاس 12 (قیمت نسخه پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برابر با 4299 یوان) بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، زمانی که یکی از کاربران اینترنتی از Cai Zuxuan درباره قیمت OnePlus 13 سوال پرسیده، او گفته است که این گوشی به دلیل برخوداری از تراشه پرچمدار کوالکام و صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت، قیمت بالایی خواهد داشت. او معتقد است که نسخه 16/512 گیگابایتی این گوشی با قیمتی بیش از 5200 یوان (معادل 735 دلار) به فروش خواهد رسید. این در حالی است که نسخه مشابه در نسل قبلی در زمان عرضه 4799 یوان (معادل 680 دلار) قیمت داشت. بنابراین، به نظر می‌رسد که OnePlus 13 حدود 500 یوان (معادل 70 دلار) بیشتر از نسل قبلی خود قیمت خواهد داشت.

قیمت وان پلاس 13

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که OnePlus 13 از حداکثر 24 گیگابایت رم از نوع LPDDR5x، یک ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 و یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 100 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی برخودار خواهد بود. در پنل پشت این گوشی سه دوربین وجود خواهد داشت: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی LYT-808، یک دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN5 و یک لنز تله فوتو پریسکوپ LYT600 با زوم 3 برابری. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این گوشی می‌توان به بازگشایی قفل با اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک تک نقطه‌ای، فرستنده مادون قرمز (IR blaster)، پشتیبانی از استاندارد IP68/69 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب و شیشه مات برای هر دو نسخه سیاه و سفید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قیمت وان پلاس 13 و مشخصات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر