راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اپل در آیفون 18 از فناوری پیشرفته تراشه 2 نانومتری و رم 12 گیگابایت استفاده می‌کند

هنوز کارمان با سری آیفون 16 تمام نشده که خبرها درباره تراشه آیفون 18 منتشر می‌شوند. گفته شده که اپل می‌خواهد در آیفون‌های سال 2026 از نسل بعدی تراشه 2 نانومتری TSMC استفاده کند.

Macrumors به نقل از یک منبع معتبر گزارش کرده که اپل قصد دارد گوشی‌های سری آیفون 18 را به نسل جدیدی از تراشه 2 نانومتری TSMC مجهز کند که در ترکیب با یک روش‌ جدید، با رم 12 گیگابایت جفت می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

سری آیفون 18 به تراشه پیشرفته‌ TSMC مجهز می‌شوند

کاربری به نام Phone Chip Expert به‌تازگی پستی را در ویبو منتشر کرده و مدعی شده که تراشه A20 اپل در مدل‌های آیفون 18، با فناوری WMCM (ماژول چند تراشه سطح ویفر) ساخته می‌شود و رم آن به 12 گیگابایت ارتقاء می‌یابد.

تکنولوژی فعلی تراشه‌ی اپل، InFo است که امکان یکپارچه‌سازی اجزا، از جمله مموری را در داخل بسته فراهم می‌کند؛ اما بیشتر روی بسته‌بندی تکی متمرکز است که در آن، مموری معمولا به‌ SoC متصل می‌شود (مثل DRAM که در بالا یا نزدیک هسته‌های CPU یا GPU قرار می‌گیرد). این روش بهینه‌سازی شده تا علاوه‌بر کاهش حجم، به بهبود عملکرد چیپ‌های مجزا نیز کمک کند.

سری آیفون 18 به تراشه پیشرفته‌ TSMC مجهز می‌شوند

اما روش WMCM از نظر ادغام چندین تراشه در یک بسته، نسبت به روش قبلی برتری دارد. این روش به سیستم‌های پیچیده‌تر مثل DRAM ،CPU ،GPU و سایر شتاب‌دهنده‌های سفارشی اجازه می‌دهد تا به‌طور فشرده در یک بسته ادغام شوند. روش WMCM، انعطاف‌پذیری بیشتری را در چیدمان انواع مختلف تراشه‌ها (چیدن آنها به‌صورت عمودی یا قرار دادن‌ آنها در کنار هم) فراهم کرده و در عین حال، ارتباط بین آنها را بهینه‌تر می‌کند.

اما درباره رم باید گفت که در حال حاضر، تمام مدل‌های آیفون 16 از رم 8 گیگابایت برخوردارند که حداقل رم مورد نیاز برای استفاده از هوش مصنوعی Apple Intelligence است. تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی کوئو قبلا اعلام کرده بود که آیفون 17 پرو و پرو مکس در سال آینده به رم 12 گیگابایت مجهز می‌شوند. بنابراین، اصلا عجیب نیست که این غول آمریکایی بخواد مدل‌های آیفون 18 در سال 2026 را به رم 12 گیگابایت مجهز کند.

کوئو همچنین مدعی شده که اپل به‌خاطر هزیه بالای فرایند ساخت تراشه 2 نانومتری جدید TSMC، فقط مدل‌های پرو را به این تکنولوژی جدید مجهز می‌کند. با این حال، مشخص نیست که استفاده از رم 12 گیگابایتی تا چه اندازه‌ به تکنولوژی تراشه 2 نانومتری گره خورده و آیا می‌توان روی رم 12 گیگابایت در تمام مدل‌های آیفون 18 حساب کرد یا نه. به نظر شما اپل تمام آیفون‌های 18 را به رم 12 گیگابایت مجهز خواهد کرد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر