راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اطلاعات مربوط به نسخه قدرتمندتر تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ فاش شد

طبق برخی گزارش‌ها به نظر می‌رسد گلکسی S25 با نسخه‌ی معمولی تراشه اگزینوس 2500 عرضه نخواهد شد و سامسونگ برروی نسخه‌ای قدرتمند‌‌تر از این چیپ کار می‌کند.

به‌گزارش sammobile، پس از آنکه سامسونگ رسما از تراشه اگزینوس 2500 در کنفرانس گزارش درآمدی خود نام برد، گزارش‌های مختلفی منتشر شد که نشان می‌دادند تولید این تراشه با مشکلاتی مواجه شده است. اما به‌تازگی اطلاعات جدیدی منتشر شده که غول فناوری کره‌ای نسخه‌ی قدرتمندتر این پردازنده را آزمایش می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

نسخه جدید تراشه اگزینوس 2500 هسته‌های پردازشی قوی‌تری دارد

نسخه جدیدی از تراشه اگزینوس 2500 اخیرا در پایگاه‌ داده گیک‌بنچ با شماره مدل S5E9955 ظاهر شده است. اگرچه این شماره با شماره مدل قبلی که به صورت آنلاین مشاهده شده بود مطابقت دارد اما نسخه‌ی جدید تراشه اگزینوس 2500 دارای دو هسته‌ی پردازشی اصلی است.

نسخه‌‌ی جدیدی که سامسونگ بر آن کار می‌کند از سه هسته‌ی Cortex-X925 با فرکانس 2/59 گیگاهرتز، پنج هسته Cortex-A725 با فرکانس 2.25 و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.75 گیگاهرتز تشکیل شده است.

بعلاوه پردانزده گرافیکی Xclipse 950 مبتنی بر AMD Radeon بوده، دو هسته گرافیکی بیشتر دارد و با فرکانس 1.3 گیگاهرتز کار می‌کند.

با توجه به اینکه نسخه ی جدید دو هسته پردازشی Cortex-X925 و دو هسته گرافیکی بیشتر دارد، می‌توان نتیجه گرفت اگزینوس 2500 جدید نسبت به نسخه قبلی قدرت بیشتری خواهد داشت. البته انتظار می‌رود این افزایش قدرت باعث افزایش مصرف انرژی نیز خواهد شد. به همین دلیل احتمالا بیشتر در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به کار گرفته شود. هرچند هنوز سامسونگ مشخص نکرده که این تراشه را در کدامیک از محصولاتش استفاده خواهد کرد.

شایعه‌ها می‌گویند که گوشی‌های گلکسی اس 25، گلکسی اس 25 پلاس و گلکسی اس 25 اولترا همگی از تراشه اسنپدراگون 8 الیت استفاده می‌کنند چراکه تا زمان عرضه این محصولات، سامسونگ نمی‌تواند به تعداد کافی نسخه قدرتمند‌تر تراشه اگزینوس 2500 را تولید کند.

بااینحال شایعه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌گویند، سامسونگ از تراشه مخصوص خودش دست نمی‌کشد و در گوشی‌های گلکسی S25 و S25 پلاس بکار خواهد رفت البته منوط به اینکه به اندازه‌ی کافی از آن تولید کند.

همچنین گزارش‌های دیگری نیز وجود دارند که نشان از استفاده چیپ دایمنسیتی 9400 در گلکسی اس 25 و اس 25 پلاس داشت. اما بعدا مشخص شد که تراشه پرچمدار کوالکوم در نسخه‌ی گلکسی اس 25 اف ای که اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر