راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شکایت کاربران آیفون 16 از خالی شدن شارژ باتری در iOS 18 ؛ ماجرا چیست؟

برخی کاربران آیفون 16 و آیفون 16 پرو در پلتفرم‌های ردیت و انجمن پشتیبانی اپل، به مشکل خالی شدن شارژ باتری در iOS 18 اشاره کرده‌اند.

به گزارش MacRumors، نه‌تنها کاربران آیفون 16، بلکه آیفون‌های قدیمی‌تر که آپدیت iOS 18 را دریافت کرده‌اند نیز با مشکل خالی شدن شارژ باتری روبه‌رو شده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

MacRumors گزارش‌ کرده که کاربران آیفون از مدت‌ها قبل با این مشکل روبه‌رو هستند؛ درواقع از زمان انتشار نسخه‌ی بتای iOS 18 چنین مشکلاتی وجود داشت. اما بعد از انتشار نسخه پایدار iOS 18، موج جدیدی از کاربران در پلتفرم‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند.

خالی شدن شارژ باتری در iOS 18

بعضی از کاربران آیفون 16 مدعی شدند که حتی وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنند، شارژ باتری خالی می‌شود. T1aaj به مک‌رومرز گفته: من آیفون 16 پرو دارم و شارژ باتری در نیمه روز از 100 درصد به 60 درصد می‌رسد؛ بدون اینکه زیاد از آن استفاده کرده باشم. این مشکل قطعا باید برطرف شود. باید آیفون 15 پرو را نگه می‌داشتم.

خالی شدن شارژ باتری در iOS 18

کاربر دیگری به نام JulianL از مشکل خالی شدن شارژ باتری شکایت کرده و توضیح داده:

ماندگاری شارژ آیفون 16 پرو مکس من افتضاح است. آیفون 15 پرو مکس داشتم که آن را به iOS 18 ارتقا دادم و وقتی آن را فروختم، سلامت باتری 99 درصدی داشت. وقتی اپل به عمر باتری بهتر در سری آیفون 16 اشاره کرد، هیجان‌زده بودم که بدانم ماندگاری شارژ چقدر بیشتر می‌شود…. واقعا نا امید کننده است.

در برخی موارد، زمانی که از گوشی آیفون استفاده نمی‌شود، مقدار زیادی از شارژ باتری در حالت استندبای مصرف می‌شود. این یعنی فعالیت‌های پس‌زمینه‌ای در حال اجرا هستند که مشکل ایجاد می‌کنند. در این مواقع، به نظر می‌رسد که استفاده کردن از گوشی باعث می‌شود که شارژ کمتری مصرف شود.

با توجه به شکایت کاربران در ردیت، این مشکل فقط مربوط به سری آیفون 16 نیست و مدل‌های قدیمی‌تر که به iOS 18 آپدیت شده‌اند نیز چنین مشکلی دارند. معمولا همیشه بعد از انتشار نسخه جدید iOS، شکایت‌ها درباره مشکلات باتری شنیده می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که این‌بار مشکل جدی‌تر است و شمار افرادی که با چالش خالی شدن شارژ باتری روبه‌رو هستند، در حال افزایش است.

کاربری در ردیت، آزمایشی با آیفون 16 پرو و آیفون 14 پرو انجام داده و مدعی شده که از هر دو گوشی، به یک شکل استفاده کرده است. او اعلام کرده که شارژ باتری آیفون 16 پرو در مدت 36 ساعت به 58 درصد رسیده؛ اما آیفون 14 پرو پس از 36 ساعت هنوز 85 درصد شارژ داشته.

تشخیص مشکل تخلیه باتری کار نسبتا دشواری است. چون نحوه استفاده‌ی افراد و روزهای کاری مختلف، متفاوت است. برخی افراد تلاش کردند با خاموش کردن ProMotion، نمایشگر همیشه روشن، به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، حذف ویجت‌ها، خاموش کردن سلولار و ریست کردن گوشی، مشکل را برطرف کنند. برخی افراد گزارش کرده که با انجام دادن بعضی از این کارها، ماندگاری شارژ بهتر شده؛ اما بسیاری دیگر همچنان با تخلیه باتری مواجه هستند.

انتشار آپدیت iOS 18.0.1 و بتای iOS 18.1 تاحدودی مشکل بعضی از کاربران را برطرف کرده؛ اما بسیاری دیگر هنوز مشکل دارند. مشخص نیست که چه مشکلی تا این اندازه بر میزان شارژدهی باتری تاثیرگذاشته است. به نظر می‌رسد که یک باگ اساسی وجود دارد و اپل باید در به‌روزرسانی بعدی iOS آن را برطرف کند.

نظر شما درباره مشکل خالی شدن شارژ باتری چیست؟ آیا شما هم چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر