راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

برخی از پردازنده های گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ تولید خواهند شد

شایعات حاکی از آن است که برخی از پردازنده های گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ تولید خواهند شد. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد همکاری مجدد این دو شرکت خواهیم بود.

در طول چند سال گذشته، سامسونگ دو مشتری بزرگ و معروف خود در بخش تراشه‌ یعنی انویدیا و کوالکام را به دلیل مشکلات مصرف انرژی به شرکت TSMC باخته است. با این حال، به گزارش وب‌سایت خبری sammobile، ممکن است که انویدیا بار دیگر در آینده به Samsung Foundry روی آورد. در واقع، این شرکت نمی‌خواهد که در تولید تراشه‌های آینده خود وابستگی زیادی به TSMC داشته باشد. تصمیمی که به نفع سامسونگ تمام خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

تولید پردازنده های گرافیکی انویدیا به دست سامسونگ

بر اساس اطلاعات موجود در گزارشی از The Information، انویدیا در حال بررسی امکان همکاری با سامسونگ برای تولید تراشه‌های بازی جدید (همان GPU یا پردازنده گرافیکی) است. ساخت این تراشه‌ها در مقایسه با تراشه‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی انویدیا که تقاضای زیادی دارند و توسط TSMC ساخته می‌شوند، ساده‌تر است. این گزارش ادعا می‌کند که انویدیا در حال مذاکره با سامسونگ برای دریافت قیمت همکاری با تخفیف است. در حقیقت، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های هوش مصنوعی در جهان، انویدیا، قصد دارد تا در عوض همکاری با سامسونگ از 20 تا 30 درصد تخفیف در مقایسه با قیمت‌گذاری‌های TSMC برخوردار شود.

پردازنده های گرافیکی انویدیا

این گزارش در ادامه بیان کرده که یک‌سری شکاف‌هایی در همکاری انویدیا با TSMC ظاهر شده و علت آن هم مشکلات جزئی تراشه‌های Blackwell قبلی است. سخنگوی انویدیا گفته است که تغییراتی در تراشه‌های بلک ول ایجاد شده تا بازده تولید را بهبود بخشد و انتظارات را برآورده کند. جالب است بدانید که تراشه‌هایی که در چهار فصل آینده تولید خواهند شد، قبلا توسط شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله AWS ،CoreWeave ،Google ،Meta ،Microsoft و Oracle خریداری شده‌اند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، قیمت‌گذاری هنگفت TSMC برای ساخت این تراشه‌های پیشرفته است. شرکت TSMC قیمت‌های خود را در چند سال گذشته برای اجرای گره‌های فرآیند پیشرفته افزایش داده و مشتریان هم چاره‌ای جز پذیرش قیمت بالا را ندارند زیرا TSMC پیشرفته‌ترین سازنده تراشه در جهان است و در این بخش حریفی ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که این مسائل به انویدیا فشار وارد کرده‌اند و این شرکت بار دیگر سامسونگ را که دومین سازنده بزرگ تراشه است، در نظر گرفته است.

سامسونگ برای فناوری‌های پردازش ۵ نانومتری، ۷ نانومتری و ۸ نانومتری خود مشتری‌های زیادی دارد. با این حال، برای فناوری‌های 3 نانومتری و 4 نانومتری خود مشتریان کافی دریافت نکرده و امیدوار است که در آینده نزدیک نظر مشتریان را به این محصولات جلب کند. اگرچه Samsung Foundry اولین شرکت در جهان بود که تراشه‌های 3 نانومتری را تولید کرد، اما به دلیل مشکلات مربوط به بازده، مشتریان زیادی به این فناوری جذب نشدند. در هر صورت، ما امیدواریم که این شرکت ساکن در کره جنوبی بتواند بازدهی خود را برای خدمت‌رسانی به مشتریان بزرگی مانند کوالکام و انویدیا بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره همکاری مجدد انویدیا و سامسونگ در تولید تولید پردازنده های گرافیکی انویدیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر