راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قاضی دادگاه اپیک به گوگل اجازه داد پلی‌استور را به روی رقیبانش بسته نگه دارد

در جریان پرونده حقوقی بین گوگل و شرکت ایپک، ظاهرا دادگاه به نفع گوگل تمام شد و اجازه داد تا گوگل مدتی پلی‌استور را بر روی رقبا بسته نگه دارد.

به گزارش theverge، هفته‌ی گذشته گوگل از دادگاه و قاضی پرونده به‌نام “جیمز دوناتو” خواسته بود تا مهلت اعمال این تغییرات را عقب بیاندازد . تا پیش از این تصمیم جدید، گوگل موظف شده بود تا 1 نوامبر، تغییراتی در گوگل پلی ایجاد کند تا فروشگاه‌های رقیب نیز امکان نصب برنامه را داشته باشند. اما با این رای گوگل اجازه دارد موقتا فروشگاهش را بر روی رقبا ببندد.

راهنمای خرید تکراتو

پلی‌استور همچنان بر روی رقبا بسته خواهد ماند

گوگل به رای دادگاه مبنی بر اینکه پلی‌استور ، یک انحصار غیر قانونی است، معترض شده بود. با این تصمیم جدید، گوگل تا زمان بررسی مجدد، نیاز به پیروی از حکم قبلی ندارد. حتی امکان دارد این فرآیند تا چندین سال طول بکشد و همچنان فروشگاه پلی استور بر روی فروشگاه‌های شخص ثالث بسته بماند.

با اینحال، گویا قاضی دوناتو پیش‌دستی کرده و یکی از ماده‌های حکم قبلی را به حالت تعلیق در نیاورده است. ماده‌ای که به عدم توافق گوگل با شرکت‌های سازنده گوشی یا اپراتورهای مخابراتی اشاره دارد. در این ماده عنوان شده که گوگل نمی‌تواند از 1 نوامبر 2024 تا 1 نوامبر 2027 با هیچ شرکت سازنده گوشی یا اپراتورهای مخابراتی توافق کند یا پول بپردازد تا اجازه نصب به فروشگاه‌های شخص ثالث را ندهند.

اگر قاضی حکم قبلی را تعلیق نمی‌کرد، گوگل موظف بود از 1 نوامبر درهای فروشگاه اپلیکیشن خود را بر روی توسعه‌دهندگان دیگر باز کند. به این ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانستند از گوگل پلی خارج شده و گزینه‌های دیگری را امتحان کنند.

در میان شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و ایپک گیمز یکی از مشتاقان به اجرا در آمدن این حکم بودند تا بتوانند خدمات خود را در اندروید راه‌اندازی کنند. مثلا Epic Games تصمیم داشت فروشگاه بازی خود را به فروشگاه گوگل پلی بیاورد، اما با تعویق این حکم، امکان اینکه شرکت به هدفش نرسد زیاد است.

گوگل در این‌باره می‌گوید: «ما از تصمیم گرفته شده توسط دادگاه خوشحالیم؛ چراکه اجرای تغییراتی که ممکن است برای ما خطرناک باشد موقتا تعلیق شده. این راه‌حل‌ها و تغییرات می‌توانستند تهدیدی علیه امنیت پلی استور باشند.»

ایپک در واکنش به این تصمیم گفت: «گوگل همچنان از حربه‌ی امن بودن پلی استور برای حاکمیت بر دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کند و از هزینه‌های گزافی که بابت آن پرداخت می‌شود بهره‌برداری می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر