راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

به این صفحه گوش کنید؛ قابلیت جدید کروم در اندروید که محتوای صفحه را می‌خواند

قابلیت خواندن مقالات وب جدیدترین ویژگی‌ای است که گوگل به کروم اضافه کرده. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند حتی زمانی که صفحه‌نمایش خاموش است یا از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده می‌کنند هم به مقالات وب گوش کنند.

به‌گزارش 9to5google،  قابلیت خواندن مقالات وب پیش‌تر به صورت آزمایشی در کروم اندروید در دسترس قرار گرفته بود اما با بروزرسانی کروم 130 نمونه کامل‌شده‌ی آن در دسترس کاربران قرار گرفته است.

راهنمای خرید تکراتو

نحوه راه‌اندازی قابلیت خواندن مقالات وب در کروم 130

پیش از این برای  گوش دادن به مطلب صفحه به یک ویجت نیاز بود که قسمت پخش و صدا را تنظیم می‌کرد اما امکان خوانده شدن در پس زمینه وجود نداشت. در بروزرسانی جدید این مشکل برطرف شده و امکان خوانده شدن مقالات در پس زمینه فراهم است.

در این حالت، حتی اگر کاربری در حال استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر باشد یا نمایشگر را خاموش کند، کروم باز هم به خواندن مقاله ادامه می‌دهد. پخش‌کننده رسانه در قسمت اعلان‌ها برای کاربر قابل مشاهده است و می‌تواند از طریق ویجت پخش کروم، سرعت پخش یا اندازه‌ی صدا را تنظیم کند.

برای استفاده از قابلیت خواندن مقالات وب، باید به قسمت منوی سه‌نقطه‌ی مرورگر کروم مراجعه کرده و گزینه‌ی ” Listen to this page” را انتخاب کنید. برای دسترسی سریع‌تر به این قسمت می‌توانید از طریق بخش تنظیمات و انتخاب گزینه Toolbar shortcut میانبری را در کنار نوار آدرس مرورگر اضافه کنید تا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر