راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو و گیک‌بنچ منتشر شد

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو و گیک‌بنچ اعلام شد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این تراشه قدرتمند و پرچمدار در این مطلب همراه ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اسنپدراگون 8 الیت به زودی معرفی خواهد شد. طبق گزارش‌ها، این تراشه، قدرتمندترین و بهترین تراشه موجود برای دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود. این تراشه‌ساز بزرگ قبلا تأیید کرده که در این تراشه از هسته‌های سفارشی Oryon استفاده خواهد کرد که عملکرد و کارایی باتری را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد. یعنی همان هسته‌های CPU که در تراشه کامپیوتر اسنپدراگون ایکس الیت نیز به کار رفته است.

راهنمای خرید تکراتو

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، شرکت کوالکام از تراشه پرچمدار بعدی سری 8 اسنپدراگون خود در رویداد Snapdragon Summit 2024 که در 21 اکتبر برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد. علیرغم نزدیک بودن زمان عرضه، هنوز نام نهایی این محصول اعلام نشده؛ اگر از همان الگوی نام‌گذاری قبلی استفاده شود نام آن Snapdragon 8 Gen 4 خواهد بود، در غیر این صورت این محصول را با نام Snapdragon 8 Elite دریافت خواهیم کرد. در هر صورت، هر نامی که کوالکام انتخاب کرده باشد، نتایج چشمگیر و بی‌نظیر این تراشه را تغییر نمی‌دهد.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4

یک دستگاه ناشناخته به تازگی در AnTuTu ظاهر شده که امتیازهای آن پیشرفت‌های جدی نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 سال گذشته را نشان می‌دهند. این دستگاه موفق شده که در آنتوتو به امتیاز غیرقابل باور 2,128,819 دست یابد. برای درک بهتر، در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو را با دایمنسیتی 9400 مدیاتک و A18 پرو اپل مقایسه کنید.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در بنچمارک آنتوتو عملکرد بهتری را نسبت به Dimensity 9400 و Apple A18 Pro از خود نشان داده است. از میان این سه تراشه، A18 Pro اپل کمترین امتیاز را دارد. البته شایان ذکر است که AnTuTu در دستگاه‌های اندرویدی از API های وولکان و در دستگاه‌های آیفون از API های فلزی استفاده می‌کند.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست‌های Geekbench 6، در بخش تک هسته‌ای به امتیاز 3216 و در بخش چند هسته‌ای به امتیاز 10051 دست یافته است. میزان ارتقا و پیشرفت نسبت به اسنپدارگون 8 نسل 3 سال گذشته کاملا هویداست.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4

برای مقایسه، اوپو فایند ایکس 8 پرو که به تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک مجهز شده، در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 2818 و 8847 را کسب کرده است. آیفون 16 پرو مکس نیز امتیاز 3386 را در تست تک هسته‌ای و امیتاز 8306 را در تست چند هسته‌ای به دست آورده است. بنابراین، اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در بنچمارک گیک بنچ نیز نسبت به دو تراشه دیگر برتری دارد.

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام توسط مشهورترین تراشه‌ساز جهان یعنی TSMC با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری برای پایداری و بهره‌وری بهتر تولید خواهد شد. این دستگاه دارای هشت هسته خواهد بود که احتمالا شامل دو هسته Oryon کوالکام با فرکانس 4.09 گیگاهرتز و شش هسته Oryon با فرکانس 2.78 گیگاهرتز می‌شود.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4

این تراشه دارای حداکثر فرکانس 4090 مگاهرتز خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است که به یک پردازنده گرافیکی قدرتمند یعنی Adreno 830 مجهز شود و بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را بدون هیچ مشکلی به صورت روان اجرا کند. یک NPU (hexagon) نیز برای انجام وظایف هوش مصنوعی روی دستگاه وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود که اکثر پرچمداران آتی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (یا اسنپدراگون 8 الیت) به بازار عرضه شوند. این گوشی‌ها عبارتند از:

  • سری 15 شیائومی
  • آیکو  13
  • وان پلاس 13
  • سری آنر مجیک 7
  • ریلمی جی تی 7 پرو
  • سری گلکسی اس 25 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو و گیک‌بنچ چیست؟ آیا عملکرد این تراشه در دنیای واقعی نیز به این خوبی خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر