راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مشخصات آیکو 13 رسما اعلام شد؛ پرچمدار دیگری با اسنپدراگون 8 الیت

در حالی که تنها چند روز تا زمان عرضه باقی مانده، یکی از مقامات داخلی برند ویوو، از مشخصات آیکو 13 در اکانت رسمی خود پرده برداشته است.

همان‌طور که می‌دانید، در چند هفته گذشته، گوشی iQOO 13 به طور گسترده در چین تبلیغ شده است. امروز نیز Jia Jingdong، معاون برند ویوو و مدیر کل استراتژی محصولات، با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی Weibo جزئیات زیادی را درباره مشخصات این دستگاه فاش کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات آیکو 13

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، پرچمدار جدید آیکو به تراشه پرچمدار و قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 الیت (یا همان اسنپدراگون 8 نسل 4) مجهز خواهد شد. طبق گفته‌های جینگ دونگ، این تراشه اسنپدراگون، نوید پیشرفت‌های قابل توجهی را در عملکرد CPU ،GPU و NPU می‌دهد؛ در حدی که گوشی‌های مجهز به این تراشه به سطحی از قابلیت می‌رسند که با رایانه‌های شخصی همتراز می‌شوند. هدف از همکاری ویوو و کوالکام، بهینه‌سازی این چیپست است تا کاربران بتوانند به صورت هم‌زمان از عملکرد بالا و بهره‌وری انرژی مناسب لذت ببرند.

علاوه بر این، iQOO 13 امکان تنظیمات پیشرفته، از جمله تنظیم فرکانس‌های CPU و GPU بر اساس نوع و میزان استفاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه از یک سیستم اتلاف حرارت پیچیده با گرافن چند لایه و پخش‌کننده حرارت VC بسیار بزرگ 7K نیز برخوردار است که عملکرد پایدار در حین فعالیت‌های سنگین را تضمین می‌کند. همچنین در این دستگاه از یک تراشه بازی توسعه یافته توسط آیکو به نام Q2 استفاده شده که از رزولوشن فوق‌العاده بالا 2K با نرخ 144 فریم بر ثانیه در بازی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ یعنی چیزی در حد و اندازه اجرای بازی در رایانه‌های شخصی!

گفته می‌شود که آیکو 13 دارای یک صفحه نمایش Q10 Everest با وضوح 2K است که با همکاری BOE ساخته شده و برای ارائه روشنایی و دقت رنگ بی‌نظیر و در عین حال به حداقل رساندن مصرف انرژی طراحی شده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که این گوشی از یک پنل OLED تخت ۶.۸۲ اینچی با وضوح ۲K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، اولین فناوری محافظت از چشم با نور پلاریزه دایره‌ای OLED در جهان در این گوشی به کار گرفته شده که مقدار فشار بر روی چشم در استفاده طولانی مدت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، Jingdong تأیید کرده که iQOO 13 دارای یک باتری 6150 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 120 واتی و نسل سوم فناوری الکترود منفی سیلیکون برای حفظ طراحی نازک و سبک خواهد بود. این دستگاه بر روی آخرین نسخه OriginOS 5 اجرا می‌شود و تجربه کاربری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود یافته و پیکربندی‌های صوتی و تصویری متناسب با بازی ارتقا می‌دهد. او در ادامه اعلام کرده که این دستگاه به بلندگوهای دوگانه و یک موتور لمسی بزرگ 1016H مجهز شده است.

انتظار می‌رود که iQOO 13 به زودی در هند عرضه شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این گوشی در هفته اول ماه دسامبر در کشور هند عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات آیکو 13 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر