راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تعداد امضاهای کارزار نه به فیلترینگ از مرز 58 هزار گذشت

در هفته‌های موضوع فیلترینگ و رفع آن به یکی از داغ‌ترین مطالب روز تبدیل شده است. بر همین اساس کارزار نه به فیلترینگ راه‌انندازی شد که به نظر با استقبال گسترده‌ای همراه بوده است.

با وجودیکه بسیاری از مسئولان به این مسئله اذعان دارند که این طرح از ابتدا اشتباه بوده و فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است، اما هنوز تکلیف آن مشخص نیست. هرچند که برخی از مقام‌ها اعلام کرده‌اند که در صدد تمهیداتی برای رفع فیلترینگ هستند با اینحال مردم سعی کرده‌اند از طریق راه‌اندازی کارزار نه به فیلترینگ حق خود را مطالبه کنند.

راهنمای خرید تکراتو

حمایت گسترده از کارزار نه به فیلترینگ

کارزار نه به فیلترینگ از 18 مرداد 1403 آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون 58 هزار نفر آن را امضا کرده‌اند و به سرعت به 60 هزار امضا نزدیک می‌شود. این روند نشان از همراهی مردم برای مطالبه آزادی دسترسی به پلتفرم‌های بین‌المللی و استفاده از اینترنت آزاد دارد. با توجه به اینکه تا پایان این کارزار هنوز 2 ماه باقی مانده، احتمال اینکه این کارزار همچون کمپین پر مخاطب مخالفت با محدودیت‌های اینترنتی 1401، موفق عمل کند زیاد است.

این کارزار از رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم خواسته تا به وعده‌های انتخاباتی خود عمل و دستور رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پرطرفدار بین‌المللی را صادر کنند. در متن درخواست نوشته شده:

«ما امضاکنندگان این کارزار صریحاً از جنابعالی می‌خواهیم تا مطابق وعده‌های انتخاباتی خود سیاست منفعلانه، مخرب و بی‌حاصل فیلترینگ اینترنت را با قید فوریت تغییر داده و دستور رفع فیلتر پلتفرم‌های پرکاربرد بین‌المللی از جمله گوگل‌پلی، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر، فیسبوک، واتساپ، توویچ و… را صادر فرمایید.

شما به عنوان رئیس جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی، رئیس شورای عالی امنیت ملی، و دولت جنابعالی با داشتن ۶ کرسی از ۱۲ کرسی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) و تعیین ریاست شورای امنیت کشور اختیارات کافی برای تصمیم به بازگرداندن حق دسترسی آزاد شهروندان ایران به اینترنت را دارید و با اراده‌ای محکم می‌توانید درهای قفس فیلترینگ را باز کنید.»

حمایت گسترده از این کارزار نشان می‌دهد که مردم انتظار دارند دولت به آزادی ارتباطات و دسترسی به اطلاعات به عنوان حقوق بنیادین شهروندی توجه کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر