راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آیکو 13 با باتری 6150 میلی‌آمپر ساعت و طراحی بسیار باریک اوایل دسامبر عرضه می‌شود

گوشی هوشمند آیکو 13 قرار است در تاریخ 30 اکتبر (9 آبان) در چین رونمایی شود. این گوشی با بسیاری از خصیصه‌های یک گوشی رده‌بالا توجه زیادی به خود جلب کرده است.

به گزارش gizmochina، آیکو 13 ترکیبی از زیبایی و فناوری را توامان ارائه می‌کند. باتری بزرگی دارد و به پردازنده پرچمدار کوالکوم را در دل خود دارد. بیایید با هم نگاهی به مشخصات گوشی هوشمند iQOO 13 داشته باشیم.

راهنمای خرید تکراتو

ویژگی‌های باتری و شارژ گوشی هوشمند آیکو 13

از باتری حرف زدیم. گوشی هوشمند آیکو 13 به یک باتری عظیم 6150 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. شاید بگویید خب، بسیاری از گوشی‌های پرچمدار چینی باتری‌های بزرگی دارند. اما این گوشی فرق می‌کند؛ آیکو 13 در عین باریکی و تنها با 7.99 میلی‌متر ضخامت از این میزان ظرفیت باتری پشتیبانی می‌کند.

این باتری با استفاده از نسل سوم مواد آند سیلیکونی تولید شده و نسبت به مدل قبلی 23 درصد افزایش ظرفیت داشته است. بعلاوه این گوشی از فناوری باتری نیمه‌جامد با دمای پایین هم بهره‌مند است که حتی در شرایط بسیار سرد، عمر باتری را تضمین می‌کند.

پرچمدار آیکو 13، برای مدیریت مصرف انرژی در فعالیت‌های پر مصرف مثل پخش ویدیو‌ها با کیفیت بالا، مسیریابی و بازی، از معماری کش پردازشی با راندمان بالا استفاده می‌کند. این معماری در واقع در عملکرد داخلی تراشه، تحولی بزرگ ایجاد کرده و به شکل قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش داده و باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

ویژگی‌های باتری و شارژ گوشی هوشمند آیکو 13

نمایشگر و محافظت از چشم در گوشی پرچمدار iQOO 13

گوشی هوشمند آیکو 13 یک نمایشگر تخت 6.82 اینچی با وضوح 2K و رزولوشن 3168 در 1440 پیکسل دارد. صفحه نمایش این دستگاه با همکاری شرکت BOE توسعه یافته و از فناوری پیشرفته‌ی Q10 برای روشنایی و طراحی مدار  T LTPO 8 استفاده می‌کند. نرخ نوسازی 2592 هرتزی در بالاترین سطح روشنایی و فناوری کاهش نور مشابه DC برای راحتی چشم نیز از دیگر ویژگی های نمایشگر ایکو 13 است.

بعلاوه در آیکو 13 برای محافظت از چشم از فناوری پولاریز لایت استفاده شده است. این فناوری به کاهش خستگی چشم کمک کرده و برای افرادی که زیاد به صفحه گوشی نگاه می‌کنند مفید است.

این فناوری با ایجاد لایه‌های متعدد، نور خروجی نمایشگر را به حالت پولاریزه شده در میآورد که شباهی زیادی به نور طبیعی دارد  و تجربه‌ای نزدیک به صفحه نمایش با نور طبیعی را ارائه می‌کند.

عملکرد داخلی و سایر ویژگی‌ها آیکو 13

اما مغز متفکر این گوشی که کمک زیادی به بهینه شدن مصرف انرژی می‌کند، اسنپدراگون 8 الیت است. این تراشه با حداکثر رم 16 گیگی LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه داخلی  UFS 4.0 جفت می‌شود. بعلاوه آیکو از تراشه داخلی Q2 نیز برخوردار است که به بهبود عملکرد بازی کمک می‌کند.

دوربین‌های به کار رفته در پشت، سه‌گانه 50 مگاپیکسلی هستند و پانچ‌هولی که برای دوربین جلویی در نظر گرفته شده یک لنز 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. سیستم‌عامل این گوشی از همان ابتدا اندروید 15 مبتنی بر OriginOS 5 خواهد بود. با استناد به گزارش‌ها نسخه‌ی جهانی گوشی هوشمند آیکو 13 در اولین هفته دسامبر عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر