راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

حذف افزایش قیمت بنزین از بودجه ۱۴۰۴ / کاهش ارز کالاهای اساسی و گرانی

نماینده مردم تهران در مجلس از حذف افزایش قیمت بنزین از بودجه ۱۴۰۴ خبر داد. طبق گفته وی، ارز کالاهای اساسی و گرانی کاهش خواهد یافت.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، معیشت مردم و افزایش قیمت کالاها در سال‌های اخیر، لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ اهمیت بالایی پیدا کرده است. در این راستا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به بررسی ویژگی‌های این لایحه پرداخته و به چالش‌هایی که مردم در اثر افزایش قیمت‌ها با آن مواجه هستند، اشاره کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

این مسائل شامل کاهش ارز کالاهای اساسی، افزایش حقوق و تأثیرات تورمی آنهاست که به دغدغه‌های اصلی خانوارها تبدیل شده است. همچنین وی از حذف افزایش قیمت بنزین از بودجه ۱۴۰۴ خبر داده است. در ادامه، به جزئیات بیشتری از نظرات و اظهارات صمصامی در مورد این لایحه و وضعیت اقتصادی خواهیم پرداخت.

حذف افزایش قیمت بنزین از بودجه ۱۴۰۴

حسین صمصامی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، طی نشستی خبری در مجلس شورای اسلامی، به بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ پرداخت و بر اهمیت اولویت معیشت مردم تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که افزایش قیمت‌ها از ابتدای امسال بر بسیاری از کالاها تأثیر گذاشته است.

صمصامی ادامه داد که از آغاز سال تاکنون قیمت محصولاتی چون قند، شکر و حبوبات حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. وی گفت: «علت اصلی این افزایش قیمت‌ها، کاهش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی بوده که بار مالی بیشتری را به مردم تحمیل کرده است.»

حذف افزایش قیمت بنزین از بودجه ۱۴۰۴

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد که افزایش نرخ ارز نیمایی از ۴۰ به ۴۹ هزار تومان و گسترش شمول آن، باعث شده بیش از 2 هزار قلم کالا مشمول این افزایش قیمت شوند. او درباره ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۴ توضیح داد که ارز تخصیصی به کالاهای اساسی با کاهش ۳ میلیارد دلاری روبه‌روست و پیش‌بینی می‌شود کاهش این ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به افزایش قیمت و تورم در کالاهای اساسی منجر شود.

صمصامی در مورد افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده گفت که این افزایش ۲۰ درصدی با توجه به تورم ۴۰ درصدی کافی نیست. وی افزود:

«با افزایش نرخ ارز نیمایی به ۵۵ هزار تومان، فشار بیشتری بر خانوارها وارد خواهد شد و افزایش حقوق‌ها همچنان با نرخ تورم همخوانی ندارد.»

در پاسخ به پرسشی درباره قیمت بنزین، صمصامی گفت که افزایش قیمت سوخت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ به‌صورت مشخص ذکر نشده و دولت نیز اعلام کرده است که قصد افزایش قیمت سوخت را در سال آینده ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف افزایش قیمت بنزین از لایحه بودحه 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر