راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کالبد شکافی آیپد مینی 7 از تغییرات محدود سخت‌افزارهای داخلی خبر می‌دهد [+ویدیو]

تیم iFixit اخیرا ویدیو کالبد شکافی آیپد مینی 7 را منتشر کرده  که در آن به طور خاص مشکل اسکرول ژله‌ای رو مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش 9to5mac، در کالبد شکافی آیپد مینی 7 مشخص شد که طراحی داخلی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و تغییرات قابل توجهی برای رفع کامل مشکل اسکرول ژله‌ای دیده نمی‌شود. بااینحال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این مشکل در نسل جدید کاهش یافته است.

راهنمای خرید تکراتو

تماشا کنید؛ ویدیو کالبد شکافی آیپد مینی 7

ظاهرا مشکل اصلی در ناسازگاری نرخ نوسازی در قسمت‌های مختلف نمایشگر است که در نسخه‌های قبلی بیشتر به چشم می‌آمد. قسمت جالب اینجاست که اپل به جای رفع کامل این مشکل در نسل جدید، آثر آن را کمتر کرده است.

در ویدیو کالبدشکافی مینی‌ آیپد 7 می‌بینیم که قطعات داخلی شباهت زیادی به مدل‌های قبلی دارد. اما ویدیو تغییرات جالبی را هم نشان می‌دهد؛ مثلا اینکه، لوگوی اپل دیگر روی فلز حک نشده و به صورت قطعه‌ای جداگانه چسبانده شده است. پیش‌تر نیز گزارش کرده بودیم که این قطعه از جنس مس ساخته شده و به کاهش انتقال حرارت کمک زیادی می‌کند.

ایپد مینی 7 به لحاظ سخت‌افزاری ارتقای چشمگیری داشته و به تراشه قدرتمند A17 PRO که توسط شرکت توسعه یافته مجهز شده است. این تراشه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظهه داخلی مچ می‌شود که به پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل، اپل پنسل و اپل پنسل پرو منجر می‌شود.

از دیگر امکاناتی که در آیپد مینی 2024 به کار رفته می‌توان به ماژول وای‌فای که از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند اشاره کرد. همچنین برای انتقال سریع‌تر داده‌ها پورت USB-C در نظر گرفته شده که می‌تواند اطلاعات را با سرعت 10 گیگ بر ثانیه منتقل کند.

کالبد شکافی آیپد مینی 7 از تغییرات محدود سخت‌افزارهای داخلی خبر می‌دهد [+ویدیو]

در این دستگاه از نمایشگر 60 هرتزی IPS استفاده شده که برای رفع مشکل اسکرول ژله‌ای بهبود‌هایی در آن ایجاد شده است. با اینحال اگر از صفحه‌نمایش با نرخ‌نوسازی 120 هرتز استفاده می‌شد، این مشکل تا حد بیشتری حل می‌شد.

یکی از نکات مثبتی که در آیپد مینی 2024 اپل دیده می‌شود، تعمیرپذیری پورت USB-C است. هرچند که iFixit به تعمیرپذیری این دستگاه امتیاز 3 از 10 داده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر