راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیکسل 11 به یکی از ویژگی‌های کاربردی پیکسل 4 مجهز می‌شود؛ بازگشت قابلیت تشخیص چهره در تاریکی

اخیرا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد قابلیت تشخیص چهره در تاریکی را در گوشی پیکسل 11 احیا کند. قابلیتی که پیش‌تر در پیکسل 4 بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

به امکان تشخیص چهره با دوربین مادون‌قرمز مربوط می‌شود که امنیت و سرعت بالاتری را حتی در محیط‌های تاریک ارائه می‌دهد.

راهنمای خرید تکراتو

قابلیت تشخیص چهره در تاریکی به پیکسل 11 گوگل می‌آید

با نازک‌تر شدن حاشیه‌‌های نمایشگر گوشی‌ها، قاعدتا اجزای جلویی نیز تغییراتی به خود دیده‌اند. شاید بزرگ‌ترین ویژگی‌ای که به خاطر این تغییر از دست دادیم، دوربین‌های مادون قرمز (IR) بودند که می‌توانستند برای تأیید هویت سریع و امن حتی در تاریکی مطلق مورد استفاده قرار گیرند. اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفته این فناوری را به پیکسل 11 بازگرداند.

تراشه‌ی جدید تنسور G6 قابلیت پشتیبانی از دوربین مادون‌قرمز زیر نمایشگر را دارد که به گوشی‌های سری پیکسل کمک می‌کند سیستم تشخیص چهره دقیق‌تری داشته باشند. این سیستم نسبت به نمونه‌هایی که فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کنند، امنیت بیشتری دارد.

در حالی که گوگل روی این تکنولوژی کار می‌کند، شایعات حاکی از آن است که اپل نیز قصد دارد در آینده نزدیک از فناوری مشابهی در گوشی‌های خود بهره ببرد. این امر نشان‌دهنده‌ی رقابت شدید میان برندهای بزرگ در این حوزه است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا دوربین سلفی اصلی پیکسل 11 نیز زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت یا نه، اما با توجه به تاکید گوگل بر کیفیت تصویربرداری، احتمالاً همچنان از طراحی پانچ‌هول برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر