coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی قابل انعطاف گلکسی سامسونگ سال آینده راهی بازار می‌شود

گوشی قابل انعطاف گلکسی سامسونگ سال آینده راهی بازار می‌شود
سامسونگ مشغول کار بر روی یک گوشی قابل انعطاف از سری گلکسی است. در نشست خبری روز سه شنبه، DJ Koh، مدیر بخش موبایل سامسونگ این موضوع را تایید کرد.

به گفته DJ Koh در سال 2018 سامسونگ قصد دارد تا اولین موبایل منعطف خود را با نمایشگرهایی قابل انعطاف به بازار گوشی‌های هوشمند جهان معرفی کند. بر اساس گفته‌های این مدیر ارشد، سامسونگ برای رسیدن به این هدف با مشکلاتی دست به گریبان است که باید هر چه زودتر آنها را از پیش رو بردارد. در هر صورت این شرکت تاکید دارد که هر چه زودتر مسایل پیش رو را به سرعت حل کند، چرا که اولین گوشی هشومند قابل انعطاف گلکسی در سال آینده خودنمایی خواهد کرد.

Koh به مشکلات موجود هیچ اشاره‌ای نکرد، اما عرضه سال آینده این دستگاه را منوط به پشت سر گذاشتن این مشکلات دانست. تحلیلگران این صنعت معتقدند که ساخت یک گوشی هوشمند قابل انعطاف که نازک بوده و از ویژگی‌های درجه یکی برخوردار باشد کار چندان آسانی نیست و زمان زیادی را می‌طلبد.

سامسونگ برای اولین بار در سال 2013 نمایشگر منعطفی را با نام Youm به نمایش گذاشت. دوست‌داران تکنولوژی مشتاقانه در انتظار جزئیات بیشتر از سوی این شرکت کره‌ای هستند. دو سه سالی هست که شایعات مختلفی درباره گوشی سامسونگ گلکسی ایکس (گوشی قابل انعطاف سامسونگ) شنیده شده، اما چیز زیادی از آن دیده نمی‌شود؛ هر چند که این بار مدیر بخش موبایل سامسونگ این خبر را تایید کرده است.

گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس

گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس

در فوریه سال جاری، سامسونگ نام تجاری گلکسی ایکس (Galaxy X) را به ثبت رساند. به پیش بینی بسیاری از کارشناسان، سامسونگ گلکسی ایکس می‌تواند همان گوشی منعطف وعده داده شده‌ی سامسونگ باشد.

برخی شایعات نشان می‌دهند که این کمپانی در حال آزمایش گوشی هوشمند قابل انعطافی است که از دو صفحه نمایش آمولد تشکیل شده است. نمایشگرها قادرند تا حول یک لولای مرکزی بر روی یکدیگر قرار گرفته و تصویر نهایی دستگاهی باشد که در حد و اندازه یک گوشی هوشمند جمع و جور خودنمایی می‌کند، حقیقتا ایده جذابی است!

مکانیزم انعطاف پذیری سامسونگ گلکسی ایکس باعث می شود تا این دستگاه هم به عنوان یک تبلت و هم به شکل یک گوشی هوشمند قابل استفاده باشد. در ماه جولای گلکسی X تاییدیه Bluetooth SIG را دریافت کرد و نشان داد که زمان راه اندازی نزدیک است.

هنوز به طور کامل مشخص نیست که گوشی منعطف سامسونگ تحت کدام زیر برند این شرکت رخ نشان خواهد داد. اما بر اساس شواهد موجود این دستگاه ممکن است متعلق به سری گلکسی نوت سامسونگ باشد و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، نیمه دوم سال 2018 می‌تواند زمان مناسبی برای عرضه آن باشد.

اسپیکر هوش مصنوعی بیکسبی

DJ Koh همچنین نشان داد که سامسونگ با همکاری هارمان (Harman) اسپیکر هوشمندی را می‌سازد که با سیستم هوش مصنوعی بیکسبی خودنمایی می‌کند. کاربر می‌تواند با این اسپیکر به نزدیک‌ترین شکل ممکن تعامل داشته باشد.

کاربر قادر است با اسپیکر خود صحبت کند و از او بخواهد تا موسیقی مورد علاقه‌اش را پخش کند و یا اینکه به دستورات دیگر او گوش دهد. این گجت شبیه به الکسای آمازون و یا گوگل هوم خواهد بود. انتظار می‌رود که اسپیکر هوشمند سامسونگ نیز تا پایان سال جاری پرده از چهره کنار بزند و راهی بازار شود. با این حال هیچ خبر دقیقی از زمان عرضه آن وجود ندارد.

در نشست خبری، Koh مسایل مختلفی را آشکار کرد. یکی از نکات مهم این جلسه اعلام پیش فروش موفق گلکسی نوت 8 بود. 650 هزار دستگاه تنها در ظرف مدت 5 روز یک رکورد شیرین برای غول تکنولوژی کره است و این طور که به نظر می‌رسد، گویا کاربران خاطرات تلخ انفجار باتری‌های گلکسی نوت 7 را به دست فراموشی سپرده‌اند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ برنامه‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. البته این کاملا طبیعی است، بزرگترین گوشی‌ساز جهان باید بتواند موقعیت خود را به خوبی حفظ کند. شرکت‌های کوچک و بزرگ چینی با سرعت در حال بزرگ شدن هستند و اگر سامسونگ بخواهد که از این قافله عقب نماند، باید به سختی تلاش کند. آینده صنعت گوشی‌های هوشمند، آینده درخشانی برای بزرگان این حوزه خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر