;
coinex

ظاهراً سامسونگ روی ساخت یک ساعت هوشمند گرد کار می کند

احتمالا ساعت هوشمند جدید سامسونگ به نام Gear A در دو نسخه به بازار می آید. یکی از این دو نسخه برنامه ریزی شده از طریق WLAN ارتباط برقرار می کند و دیگری می تواند علاوه بر آن مانند Gear S از طریق 3G هم ارتباط برقرار کند. این ساعت توسط صفحه لمسی، کلیدی شبیه تاج و یک دکمه هدایت می شود.

احتمالا ساعت هوشمند جدید سامسونگ به نام Gear A در دو نسخه به بازار می آید. یکی از این دو نسخه برنامه ریزی شده از طریق WLAN ارتباط برقرار می کند و دیگری می تواند علاوه بر آن مانند Gear S از طریق 3G هم ارتباط برقرار کند. این ساعت توسط صفحه لمسی، کلیدی شبیه تاج و یک دکمه هدایت می شود. به گزارش سَم موبایل (SamMobile) این ساعت که تحت پوشش نام سری Orbis طراحی شده است و سامسونگ ماه هاست که روی آن کار می کند، به زمره برترین ها کوچ کرده است. سم موبایل ادعا می کند که از نام آن مطلع شده است: Gear A، البته این که این ساعت هوشمند کی وارد بازار می شود هنوز مشخص نیست.

در حالی که مدل Gear S که اواخر ماه آگوست 2014 رونمایی شده است، فقط در یک نسخه با چیپ تلفن همراه وارد بازار شده بود، ساعت Gear A احتمالا در دو نسخه عرضه می شود. یکی از آن ها تنها می تواند از طریق بلوتوث و WLAN ارتباط برقرار کند و دیگری تماس های تلفنی از طریق 3G را هم پوشش می دهد. طبق این گزارش، شماره محصول این مدل ها SM-R720 (بدون 3G) و

 SM-R730 (با 3G) خواهد بود. به علاوه قرار است مدل هایی با قفل سیم و بدون قفل سیم تولید و عرضه شوند، از جمله برای کره جنوبی و اپراتورهای همراه AT&T، Sprint، Verzion و T-Mobile ایالات متحده.

سم موبایل در اواخر ژانویه از طریق منابعی که از آن ها نامی برده نشده است، اطلاع پیدا کرده که سامسونگ Gear A را با دکمه چرخشی و یک کلید برای روشن و خاموش کردن طراحی کرده است که شبیه تاج بالای ساعت های کلاسیک است. طبق این اطلاعات صفحه لمسی این ساعت با اشاره کار می کند، یک اشاره از بالا به پایین فهرست اصلی و یک اشاره از پایین به بالا فهرستِ اپلیکیشن هایی که اخیرا استفاده شده اند را باز می کند. دکمه چرخشی این امکان را می دهد که فهرست اپلیکیشن ها را مرور کنید و با یک فشار بر روی تاج، فهرست اپ ها دوباره بسته می شود.

از صفحه اصلی می توان با کمک دکمه چرخشی به ویجت های استفاده شده دسترسی پیدا کرد، همچنین با این ابزار ورق زدن صفحه اخبار آسان تر می شود. به علاوه می توان با یک چرخش به راست تماس ها را رد کرد و با یک چرخش به چپ می توان علاوه بر آن یک پیغام از قبل آماده شده را برای تماس گیرنده فرستاد. تماس هایی که دریافت می شوند با یک فشار روی تاج ساعت پایان داده می شوند. این طور به نظر می رسد که سامسونگ این دکمه چرخشی را برای پخش موسیقی، کوک کردن ساعت و پیش بینی هوا نیزدر نظر گرفته است.

مدیر بخش بازرگانی سامسونگ، خانوم Young-hee Lee در اواخر ماه مارس به مجله وال استریت گفته است که شرکت ایشان در خصوص ساعت هوشمند عمداً برای خود فرصت استراحتی را لحاظ کرده است. سامسونگ محصولات بیشتری از دیگران وارد بازار کرده است. هدف این است که یک محصولِ کامل به مشتریان ارائه داده شود.

این که آیا ساعت هوشمند اپل به عنوان یک رقیب، چنین محصول کاملی است، نیازمندِ کمی صبوری است. ساعت اپل، 24 آوریل به بازار می آید. خریداران می توانند آن را از 10 آپریل پیش خرید کنند. آنالیزورِ Piper-Jaffray به نام جین مونستر (Gene Munster) انتظار فروش میلیونی را در روز 24 آوریل دارد، در روز جمعه قرار است 300 هزار سفارش برای مدل های مختلف ساعت های اپل به دست این شرکت برسد که در محدوده قیمتی 350 تا 17000 دلار در دسترس خواهد بود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر