;
coinex

هولولنز دلیل بزرگی است که چرا مایکروسافت ماین کرفت را خرید

سال گذشته مایکروسافت با رقم بسیار بالای 2.5 میلیارد دلار، موجانگ (Mojang) بازی سازی که پشت بازی معروف ماین کرفت (Minecraft) قرار داشت را خرید. در آن موقع این به نظر کمی عجیب می آمد که چرا مایکروسافت این همه پول برای خرید تنها یک بازی لگویی پرداخته است، اما همه این ها وقتی که مایکروسافت در ژانویه گذشته از هولولنز (HoloLens) خود رونمایی کرد، قابل فهم شد.

سال گذشته مایکروسافت با رقم بسیار بالای 2.5 میلیارد دلار، موجانگ (Mojang) بازی سازی که پشت بازی معروف ماین کرفت (Minecraft) قرار داشت را خرید. در آن موقع این به نظر کمی عجیب می آمد که چرا مایکروسافت این همه پول برای خرید تنها یک بازی لگویی پرداخته است، اما همه این ها وقتی که مایکروسافت در ژانویه گذشته از هولولنز (HoloLens) خود رونمایی کرد، قابل فهم شد. همچنین در ماه ژانویه گذشته مایکروسافت نسخه آزمایشی HoloBuilder را رونمایی کرد، یک بازی شبیه به ماین کرفت که به کاربران توانایی ساخت دنیای مجازی را می داد و این چقدر عالی می تواند باشد.

در طول آخرین مصاحبه ساتیا نادلا، رئیس اجرایی مایکروسافت با نیویورک تایمز، نادلا گفت که دلیل بزرگی برای خرید ماین کرفت وجود دارد.

نادلا گفت: “بیایید یک بازی ای داشته باشیم که در حقیقت به طور اساسی کمکمان خواهد کرد که طبقه بندی های جدید را تغییر دهیم، هولولنز در عمل می تواند خیلی کارها انجام دهد و ما این را می دانیم.”

مایکروسافت هنوز جزئیاتی از قیمت هدست را فاش نساخته است اما یکی از مدیران اذعان کرده بود که “هولولنز به طور قابل توجهی از یک کنسول بازی گران تر یعنی بیش از 400 دلار خواهد بود”، حداقل می توان گفت که از اپل واچ به طور محسوسی ارزان تر است.

با هولولنز مایکروسافت به طور کلی وارد بازار جدید شد اما صنعت واقعیت مجازی نیز کم کم رقابتی خواهد شد زیرا که در حال حاضر چندین شرکت وجود دارند که هدست های واقعیت مجازی (VR) ارائه می دهند، مثل سامسونگ، اوکیولس (Oculus) و … .

مهم ترین اخبار کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ را از عصر تکنولوژی، Techera دنبال کنید…

.

منبع: winbeta


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر