;
coinex

اندروید M کنترل بیشتری روی مجوزهای دسترسی برنامه ها دارد

گزارش ها حاکی از آن است که اندروید M به کاربران کنترل بیشتری روی مجوزهای دسترسی برنامه های می دهد. چرا برنامه چراغ قوه باید به لیست اطلاعات تماس من دسترسی داشته باشد؟ آیا واقعا این برنامه خدمات دهی ماشین باید بتواند که به تمامی عکس ها و فایل های من دسترسی داشته باشد؟ متاسفانه این روزها، خیلی از این برنامه های رایگان با هزینه ای مخفی پا به میدان گذاشته و این همان اجازه دسترسی دادن به سازندگان برنامه هاست.

گزارش ها حاکی از آن است که اندروید M به کاربران کنترل بیشتری روی مجوزهای دسترسی برنامه های می دهد.

چرا برنامه چراغ قوه باید به لیست اطلاعات تماس من دسترسی داشته باشد؟ آیا واقعا این برنامه خدمات دهی ماشین باید بتواند که به تمامی عکس ها و فایل های من دسترسی داشته باشد؟ متاسفانه این روزها، خیلی از این برنامه های رایگان با هزینه ای مخفی پا به میدان گذاشته و این همان اجازه دسترسی دادن به سازندگان برنامه هاست. این برنامه ها برای اینکه نصب شوند باید به تمامی قسمت هایی از زندگی دیجیتال شما که به نظر کاملا هم بی ربط می باشد دسترسی باشند و این امر نیز هزینه ای سنگین بر جای خواهد گذاشت. اما در اندروید به نظر می رسد که این داستان رو به پایان می باشد.

بلومبرگ گزارش داد که نسخه بعدی این سیستم عامل کنترل های دقیق تری را ارائه خواهد داد که کاربران را قادر می سازد تا بعضی از این دسترسی ها را در هنگام نصب، رد یا قبول نمایند.

براساس منابعی آگاه که اسمشان ذکر نشده است، نسخه جدید اندروید M که انتظار می رود در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O در اواخر این ماه رونمایی شود، ممکن است به کاربران اجازه دهد که مجوزهای دسترسی برنامه به بعضی از داده های مشخص مثل اطلاعات تماس، عکس ها و داده های مکانی را رد نمایند. این تغییرات می تواند یک جهش بزرگ در حفظ حریم خصوصی کاربران که همواره نگرانی فزاینده ای برای مالکان گوشی های هوشمند به حساب می آید، باشد.

جای تعجب نیست که گوگل درباره این گزارش هیچ نظری نداده است اما در کنفرانس گوگل I/O پیش رو که تنها چند هفته تا شروع آن زمان باقی است، دیری نمی پاید تا به صحت و سقم این مطلب پی ببریم.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر