;
coinex

ویژگی های iOS 9 که ممکن است به آن ها توجه نکرده باشید

این خبر از آن دسته اخبار است که شما نمی توانید آن را از دست بدهید چون در سراسر شبکه های خبری اینترنت وجود دارد - اکنون iOS 9 رسمی است و پاییز امسال می آید. اپل این اعلان را چند روز پیش و در طول سخنرانی افتتاحیه در WWDC، صادر کرد و ما را با ویژگی های کلیدی نرم افزار هیجان زده کرد. بهبود در بهره وری قدرت و عملکرد با ورود به iOS 9 تغییر کرده است، همراه با روش های جدید چند کاره شدن، علاوه بر این در حمل و نقل عمومی برای نقشه های اپل، تجربه جستجو اسپات لایت (Spotlight) بازنگری شده است. اما مجموعه ای از ترفندهای کوچک و در عین حال خوب iOS در طول اعلان iOS 9 اشاره ای به آن نشد. اینکه آنها چه مواردی هستند این پست را بدان اختصاص داده ایم.

این خبر از آن دسته اخبار است که شما نمی توانید آن را از دست بدهید چون در سراسر شبکه های خبری اینترنت وجود دارد – اکنون iOS 9 رسمی است و پاییز امسال می آید. اپل این اعلان را چند روز پیش و در طول سخنرانی افتتاحیه در WWDC، صادر کرد و ما را با ویژگی های کلیدی نرم افزار هیجان زده کرد. بهبود در بهره وری قدرت و عملکرد با ورود به iOS 9 تغییر کرده است، همراه با روش های جدید چند کاره شدن، علاوه بر این در حمل و نقل عمومی برای نقشه های اپل، تجربه جستجو اسپات لایت (Spotlight) بازنگری شده است. اما مجموعه ای از ترفندهای کوچک و در عین حال خوب iOS در طول اعلان iOS 9 اشاره ای به آن نشد. اینکه آنها چه مواردی هستند این پست را بدان اختصاص داده ایم. در ادامه ویژگی های iOS 9 را شاهد خواهید بود.

.

1. خداحافظ !Neue Helvetica ، سلام  !San Francisco

خداحافظ Neue Helvetica! ، سلام  San Francisco Neue Helvetica فونتی که در حال حاضر در iOS 8 از آن استفاده می شود با San Francisco فونتی که در اپل واچ استفاده شده است جا به جا شد. ما می دانیم که تغییر آن نامحسوس است، اما باید بگوییم متفاوت می باشد. سان فرانسیسکو به عنوان یک فونت ساده تر برای خواندن در صفحه نمایش کوچکتر و در اندازه های کوچکتر درنظر گرفته می شود.

Neue Helvetica فونتی که در حال حاضر در iOS 8 از آن استفاده می شود با San Francisco فونتی که در اپل واچ استفاده شده است جا به جا شد. ما می دانیم که تغییر آن نامحسوس است، اما باید بگوییم متفاوت می باشد. سان فرانسیسکو به عنوان یک فونت ساده تر برای خواندن در صفحه نمایش کوچکتر و در اندازه های کوچکتر درنظر گرفته می شود.

.

2. زمانی که تایپ می کنید بر روی صفحه نمایش صفحه کلید بین حروف بزرگ و کوچیک سوئیچ می شود

زمانی که تایپ می کنید بر روی صفحه نمایش صفحه کلید بین حروف بزرگ و کوچیک سوئیچ می شود ما مطمئن نیستیم که چه مدت می باشد که اپل این ویژگی را اضافه کرده است، اما این ویژگی در اینجا است. در 9iOS ، حروف بر روی صفحه کلید بسته به موقعیت کلیدِ شیفت، بین حروف بزرگ و کوچک سوئیچ می شوند.

ما مطمئن نیستیم که چه مدت می باشد که اپل این ویژگی را اضافه کرده است، اما این ویژگی در اینجا است. در 9iOS ، حروف بر روی صفحه کلید بسته به موقعیت کلیدِ شیفت، بین حروف بزرگ و کوچک سوئیچ می شوند.

.

3. نوار جستجو در تنظیمات

نوار جستجو در تنظیمات حتی در iOS، لیست تنظیمات همانند جنگل بوده و حرکت در آن سخت می باشد. با 9iOS ، شما یک نوار جستجو مفید در بالا دارید، که به شما اجازه می دهد یک محیط خاص را جستجو کنید، به جای آنکه به صورت دستی در منو های زیرین بگردید.

حتی در iOS، لیست تنظیمات همانند جنگل بوده و حرکت در آن سخت می باشد. با 9iOS ، شما یک نوار جستجو مفید در بالا دارید، که به شما اجازه می دهد یک محیط خاص را جستجو کنید، به جای آنکه به صورت دستی در منو های زیرین بگردید.

.

4. حالت Low Power در حال حاضر در تنظیمات یافت می شود

حالت Low Power در حال حاضر در تنظیمات یافت می شود صحبت از ، یک آیتم جدید موجود در منوی تنظیمات در iOS 9 است. این یک صفحه نمایش تنظیمات باتری است که در آن شما می توانید مصرف برق از برنامه ها و خدمات در حال استفاده را تنظیم کنید. این همانجایی است که در آن شما می توانید حالت Low Power، را فعال کنید که وعده داده شده است که به گسترش عمر باتری دستگاه iOS کمک می کند.

صحبت از ، یک آیتم جدید موجود در منوی تنظیمات در iOS 9 است. این یک صفحه نمایش تنظیمات باتری است که در آن شما می توانید مصرف برق از برنامه ها و خدمات در حال استفاده را تنظیم کنید. این همانجایی است که در آن شما می توانید حالت Low Power، را فعال کنید که وعده داده شده است که به گسترش عمر باتری دستگاه iOS کمک می کند.

.

5. کد پسورد در حال حاضر 6 رقم است به جای 4

کد پسورد در حال حاضر 6 رقم است به جای 4 هنگامی که صحبت از پسورد می شود، طولانی تر شدن آن، بهتر می باشد. اپل کدهای 6 رقمی در iOS 9  را به جای 4 رقمی موجود در نسخه های قبلی iOS معرفی کرد. علاوه بر این دو رقم اضافی باعث می شود که کرک کد 100 بار سخت تر شود.

هنگامی که صحبت از پسورد می شود، طولانی تر شدن آن، بهتر می باشد. اپل کدهای 6 رقمی در iOS 9  را به جای 4 رقمی موجود در نسخه های قبلی iOS معرفی کرد. علاوه بر این دو رقم اضافی باعث می شود که کرک کد 100 بار سخت تر شود.

.

6. برنامه درایو آی کلود (iCloud) باز می گردد

برنامه درایو آی کلود (iCloud) باز می گردد یک برنامه آی کلود درایو در iOS 9، وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به فایل هایی که ذخیره کرده اید را می دهد. شما آن را پیدا نمی کنید، مگر به محض فعال کردن آن از تنظیمات.

یک برنامه آی کلود درایو در iOS 9، وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به فایل هایی که ذخیره کرده اید را می دهد. شما آن را پیدا نمی کنید، مگر به محض فعال کردن آن از تنظیمات.

.

7. افزودن پیوست درایو آی کلود در ایمیل

افزودن پیوست درایو آی کلود در ایمیل در صحبت از درایو آی کلود می توان گفت، 9 iOS ذخیره فایل در آی کلود را برایتان ساده می کند. بدون نیاز به خارج شدن از برنامه ایمیل. فقط انگشت خود را بر روی صفحه نمایش نگه دارید و اضافه کردن فایل پیوست را انتخاب کنید.

در صحبت از درایو آی کلود می توان گفت، 9 iOS ذخیره فایل در آی کلود را برایتان ساده می کند. بدون نیاز به خارج شدن از برنامه ایمیل. فقط انگشت خود را بر روی صفحه نمایش نگه دارید و اضافه کردن فایل پیوست را انتخاب کنید.

.

8. سیری گزینه صدای جدیدی می گیرد

سیری گزینه صدای جدیدی می گیرد iOS 9 سه لهجه صدای قابل تنظیم برای سیری اضافه می کند. شما ممکن است بخواهید با یکی از سه لهجه دوست داشتنی آمریکایی، انگلیسی (British)، و یا استرالیایی صدای آن را بشنوید.

iOS 9 سه لهجه صدای قابل تنظیم برای سیری اضافه می کند. شما ممکن است بخواهید با یکی از سه لهجه دوست داشتنی آمریکایی، انگلیسی (British)، و یا استرالیایی صدای آن را بشنوید.

.

9. نازک کردن برنامه (App Thinning)

نازک کردن برنامه (App Thinning) نازک کردن برنامه در iOS 9 به طور کامل موضوع بحث فون آرنا در یکی از مقالات اخیر است. همه به شرح زیر است: هنگامی که شما برنامه ای در iOS 9 دانلود می کنید، فقط دارایی های مورد نیاز برای دستگاه خاص خود را دارید، نه یک بسته حاوی منابع برای هر دستگاه iOS در نتیجه، برنامه باید فضای کمتری بر روی دستگاه اشغال کند.

نازک کردن برنامه در iOS 9 به طور کامل موضوع بحث فون آرنا در یکی از مقالات اخیر است. همه به شرح زیر است: هنگامی که شما برنامه ای در iOS 9 دانلود می کنید، فقط دارایی های مورد نیاز برای دستگاه خاص خود را دارید، نه یک بسته حاوی منابع برای هر دستگاه iOS در نتیجه، برنامه باید فضای کمتری بر روی دستگاه اشغال کند.

.

10. ویبره آلارم ساعت

ویبره آلارم ساعت در iOS 9 شما اجازه اضافه کردن لرزش به آلارم ساعت را دارید. حتی ممکن است حالت بدون صدا فقط با هشدار ارتعاشی بیداری را با یک رویکرد گسسته انتخاب کنید.

در iOS 9 شما اجازه اضافه کردن لرزش به آلارم ساعت را دارید. حتی ممکن است حالت بدون صدا فقط با هشدار ارتعاشی بیداری را با یک رویکرد گسسته انتخاب کنید.

.

11. گروه بندی اطلاعیه ها توسط برنامه

گروه بندی اطلاعیه ها توسط برنامه iOS 9 به شما این گزینه را می دهد که به جای داشتن آلارم روی صفحه نمایش قفل، توسط همان برنامه نوتیفیکیشن های خود را دسته بندی کنید. در منوی تنظیمات نوتیفیکیشن iOS، شما گزینه ای برای گروه بندی آنها پیدا می کنید.

iOS 9 به شما این گزینه را می دهد که به جای داشتن آلارم روی صفحه نمایش قفل، توسط همان برنامه نوتیفیکیشن های خود را دسته بندی کنید. در منوی تنظیمات نوتیفیکیشن iOS، شما گزینه ای برای گروه بندی آنها پیدا می کنید.

.

12. تغییر وضوح دوربین برای فیلم ها

تغییر وضوح دوربین برای فیلم ها iOS 9  به شما این امکان را می دهد که کنترل بهتری در میزان کیفیت فیلمی که می گیرید داشته باشید. اگر ترجیح می دهید فیلم هایتان فضای ذخیره سازی کمتری اشغال کنند شما مجاز به انتخاب 720p هستید . 1080p با 30 از 60 فریم در ثانیه هنوز هم در دسترس می باشد. فیلم حرکت آهسته را می توان در 120 یا 240 فریم در ثانیه ضبط کرد، مانند قبل، در رزولوشن 720p است.

iOS 9  به شما این امکان را می دهد که کنترل بهتری در میزان کیفیت فیلمی که می گیرید داشته باشید. اگر ترجیح می دهید فیلم هایتان فضای ذخیره سازی کمتری اشغال کنند شما مجاز به انتخاب 720p هستید . 1080p با 30 از 60 فریم در ثانیه هنوز هم در دسترس می باشد. فیلم حرکت آهسته را می توان در 120 یا 240 فریم در ثانیه ضبط کرد، مانند قبل، در رزولوشن 720p است.

.

13. GameplayKit و ReplayKit

GameplayKit و ReplayKit دو کیت جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. GameplayKit مجموعه ای از ابزارها و فن آوری های ساخته شده برای کمک به توسعه دهندگان بازی برای ساخت بازی بهتر است، و ReplayKit اجازه خواهد داد که بازیکن فیلم از گیم پلی خود را ثبت و به اشتراک گذارد.

دو کیت جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. GameplayKit مجموعه ای از ابزارها و فن آوری های ساخته شده برای کمک به توسعه دهندگان بازی برای ساخت بازی بهتر است، و ReplayKit اجازه خواهد داد که بازیکن فیلم از گیم پلی خود را ثبت و به اشتراک گذارد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر