;
coinex

ناسا بعنوان بخشی از ماموریت سال آینده بر روی مریخ ، CubeSat ها را راه اندازی خواهد کرد

ناسا اعلام کرده است که در حالی که در سال آینده یک کاوشگر ثابت راه اندازی می کند، بعنوان بخشی از تلاشهایی که روی مریخ انجام می دهد آنرا شامل یک جفت CubeSat خواهد کرد. آژانس فضایی می گوید: این اولین باری است که CubeSat به اعماق فضا پرواز خواهد کرد و موفقیت در آن نشان خواهد داد که تکنولوژی می تواند بسرعت داده های مربوط به موقعیت اولین فضاپیماها به مقصد مریخ را انتقال دهد. هر دوی CubeSat ها توسط آزمایشگاه پیشرانش جت "Jet Propulsion Laboratory" ساخته شده است و مستقل از کاوشگر InSight به پرواز در می آیند و سپتامبر سال آینده روی مریخ فرود خواهند آمد.

ناسا اعلام کرده است که در حالی که در سال آینده یک کاوشگر ثابت راه اندازی می کند، بعنوان بخشی از تلاشهایی که روی مریخ انجام می دهد آنرا شامل یک جفت CubeSat خواهد کرد. آژانس فضایی می گوید: این اولین باری است که CubeSat به اعماق فضا پرواز خواهد کرد و موفقیت در آن نشان خواهد داد که تکنولوژی می تواند بسرعت داده های مربوط به موقعیت اولین فضاپیماها به مقصد مریخ را انتقال دهد. هر دوی CubeSat ها توسط آزمایشگاه پیشرانش جت “Jet Propulsion Laboratory” ساخته شده است و مستقل از کاوشگر InSight به پرواز در می آیند و سپتامبر سال آینده روی مریخ فرود خواهند آمد.

ماموریت برای نشان دادن تکنولوژی CubeSat بعنوان یک مکعب مریخی اشاره می شود که شکل خلاصه شده ی آن بصورت MarCO که مخفف ” Mars Cube One ” است می باشد. ناسا می گوید: هرکدام از MarCO CubeSat ها به اندازه ی یک کیف دستی می باشند و در مارس ۲۰۱۶ راه اندازی خواهند شد.

دستگاه های MarCO با استفاده از United Launch Alliance Atlas V که مشابه همین در راه اندازی کاوشگر InSight استفاده می شده، راه اندازی خواهند شد. آژانس فضایی می گوید اولین ماموریت کاوشگر ها بررسی ساختار داخلی مریخ می باشد. همانطور که کاوشگر ها بساط فرود آنرا فراهم می آورند ، MarCO CubeSat ها پرواز روی مریخ را انجام خواهند داد.

اگر موفقیت CubeSat ها تایید نشود تاثیری در موفقیت ماموریت اصلی (InSight) نخواهد گذاشت. ولی آن چیزی که این را بیشتر از یک ماموریت کوچک به حساب می آورد نشان دادن تکنولوژی برای ماموریت های آینده است. با اولین موفقیت از ماموریت MarCO ، CubeSat هایی که از جفت پانل های خورشیدی و آنتن های رادیویی ای که در آن قرار داده شده، وارد عمل خواهند شد.

موفقیت کلی به ناسا در تعیین روش های ارتباطی بر روی مریخ، کمک خواهد کرد.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر