;
coinex

ماموریت ناسا فیلم رنگی از پلوتون می فرستد

فیلم رنگی از پلوتون؛ مطمئنا پلوتون به هیچ وجه وضعیت سیاره ی تکامل یافته را ندارد، اما ما هنوز برای گرفتن تصاویری از لبه منظومه شمسی هیجان زده می شویم.

مطمئنا پلوتون (Pluto) به هیچ وجه وضعیت سیاره ی تکامل یافته را ندارد، اما ما هنوز برای گرفتن تصاویری از لبه منظومه شمسی هیجان زده می شویم.

فضاپیمای افق های جدید (New Horizons) یک “دوربین تصویربرداری با قابلیت دیدن چندین رنگ” را حمل می کنند که در چندین رنگ آبی، قرمز، و اشعه مادون قرمز عکس می گیرد و سپس آنها را برای داشتن یک عکس رنگی در کنار هم قرار می دهند. این دوربین یک سری از عکس ها را بین ۲۹ ام می تا 3 ژوئن گرفت که کوچکترین سیاره و بزرگ ترین قمر آن، شارون، که به دور مرکز گرانش آن می چرخد را نشان می دهد. ماموریت ۱۴ جولای، نزدیک ترین دسترسی خود را به پلوتون ایجاد خواهد کرد که حدود ۷۸۰۰ مایل بالاتر از سطح آن می باشد (در یک رندرِ هنرمندانه در بالا نشان داده شده است). شما می توانید در این مدت انیمیشن های کیفیت پایین را چک کنید و برای دید بهتر که تنها ۲۴ روز تا آن مانده است تقویم خود را علامت بزنید.

فیلم رنگی از پلوتون ؛ در ویدیوی کوتاه زیر می توانید حرکت قمر شارون به دورِ پلوتون را شاهد باشید که البته با نزدیک تر شدن این فضاپیما به پلوتون، کیفیت این تصاویر نیز بهتر خواهد شد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر