;
coinex

چگونه امنیت خود را با Tor حداکثر کنید

امنیت خود را با Tor حداکثر کنید  آیا می خواهید مادامی که آنلاین هستید ناشناس باشید؟ از این لحاظ هیچ ابزاری قدرتمندتر از شبکه ی تور (Tor) وجود ندارد. تور سیستمی از پروتکل هاست که تضمین می کند که وب سایت هایی که شما به آنها سر می زنید IP آدرستان را نمی تواند ردیابی کند و حتی ISP شما نمی تواند اینکه از چه سایت هایی دیدن کرده اید را شناسایی نماید. حتی وقتی که شما داوطلبانه اطلاعاتی را آشکار کنید، باز هم کاملا ناشناس هستید.

امنیت خود را با Tor حداکثر کنید

آیا می خواهید مادامی که آنلاین هستید ناشناس باشید؟ از این لحاظ هیچ ابزاری قدرتمندتر از شبکه ی تور (Tor) وجود ندارد. تور سیستمی از پروتکل هاست که تضمین می کند که وب سایت هایی که شما به آنها سر می زنید IP آدرستان را نمی تواند ردیابی کند و حتی ISP شما نمی تواند اینکه از چه سایت هایی دیدن کرده اید را شناسایی نماید. حتی وقتی که شما داوطلبانه اطلاعاتی را آشکار کنید، باز هم کاملا ناشناس هستید.

.

Tor چگونه کار می کند

به جای وصل شدن به یک وب سایت، اتصال شما از طریق چندین PC دیگر روت می شود و تشکیل یک زنجیره ای از لینک بین شما و سایت می دهد. هیچ لینکی در زنجیره – حتی PC خودتان - آدرس همه ی لینک های دیگر را نمی داند؛ هر لینک فقط لینک قبلی و بعدی را به منظور انتقال داده ها در زنجیره می شناسد. وب سایت نیز تنها آدرس IP آخرین لینک در زنجیره را می شناسد.

به جای وصل شدن به یک وب سایت، اتصال شما از طریق چندین PC دیگر روت می شود و تشکیل یک زنجیره ای از لینک بین شما و سایت می دهد. هیچ لینکی در زنجیره – حتی PC خودتان – آدرس همه ی لینک های دیگر را نمی داند؛ هر لینک فقط لینک قبلی و بعدی را به منظور انتقال داده ها در زنجیره می شناسد. وب سایت نیز تنها آدرس IP آخرین لینک در زنجیره را می شناسد.

در حال حاضر هیچ روش عملی برای ردیابی چنین اتصالی از ابتدا تا انتها وجود ندارد، بنابراین هیچ راهی برای شناسایی منشا اتصالات نیست. در نتیجه Tor برای کسانی که تمایل به حداکثر حریم خصوصی دارند یک ابزار قدرتمند می باشد.

.

معایب

از معایب تور آهسته بودن آن است. برای ادامه دادن با تشبیه زنجیره ای ، اتصال شما به سایت با سرعتی معادل آهسته ترین لینک می باشد.  چیز دیگری که جزء عیوب آن به حساب می آید، این است که ترافیک اضافی زیادی تولید می کند، عده ای هستند که داده هایشان را از طریق شما روت کرده اند (همینطور شما هم از طریق آنها روت می کنید) و این تاخیر زیادی ایجاد می کند که،  فعالیت های حساسی مانند چت صوتی را به یک کابوس تبدیل می کند.

از معایب تور آهسته بودن آن است. برای ادامه دادن با تشبیه زنجیره ای ، اتصال شما به سایت با سرعتی معادل آهسته ترین لینک می باشد.

چیز دیگری که جزء عیوب آن به حساب می آید، این است که ترافیک اضافی زیادی تولید می کند، عده ای هستند که داده هایشان را از طریق شما روت کرده اند (همینطور شما هم از طریق آنها روت می کنید) و این تاخیر زیادی ایجاد می کند که،  فعالیت های حساسی مانند چت صوتی را به یک کابوس تبدیل می کند.

به همین دلیل است که زمانی که شما از تور استفاده می کنید بایستی بهترین موقع باشد. اگر شما به در امان بودن از محاصره ی محتوا و یا به حریم خصوصی بیشتری نیاز دارید، با اطمینان همین را پیشنهاد می کنیم؛ اما برای استفاده های عمومی گزینه خوبی نمی باشد.

.

استفاده از Tor

در واقع برنامه های متنوعی برای روت کردن تور برای ایجاد گمنامی وجود دارد - حتی یک سیستم عامل کامل به نام Tail وجود دارد که تمام ترافیک را از طریق تور می فرستد - با این حال پر طرفدارترین آنها Tor Browser می باشد. این یک نسخه از موزیلا فایرفاکس است که با پشتیبانی تور ساخته شده که چندین افزودنی پنهانی از قبل روی آن اضافه شده و تنظیمات امنیتی روی ماکزیمم حد تنظیم شده است.

در واقع برنامه های متنوعی برای روت کردن تور برای ایجاد گمنامی وجود دارد – حتی یک سیستم عامل کامل به نام Tail وجود دارد که تمام ترافیک را از طریق تور می فرستد – با این حال پر طرفدارترین آنها Tor Browser می باشد. این یک نسخه از موزیلا فایرفاکس است که با پشتیبانی تور ساخته شده که چندین افزودنی پنهانی از قبل روی آن اضافه شده و تنظیمات امنیتی روی ماکزیمم حد تنظیم شده است.

.

راه اندازی مرورگر Tor

برای اولین بار که آن را راه اندازی می کنید، از شما پرسیده می شود که می خواهید به صورت مستقیم، یا از طریق یک پروکسی وصل شوید. اکثر قریب به اتفاق کاربران به صورت مستقیم ادامه می دهند.  یک پنجره باز می شود که نشان می دهد شما در حال وصل شدن به شبکه ی تور هستید. این فقط چند لحظه قبل از اینکه پنجره ی مرورگر شما باز شود وجود دارد. مرورگر درست مثل فایرفاکس کار می کند که شما کار با آن را دوست داشته و می دانید - اگرچه نسخه ی قابل دانلود آن به طور منظم اصلاح می شود. شما می توانید با وارد کردن آدرس مورد نظر در نوار آدرس، شروع به جستجو کنید.

برای اولین بار که آن را راه اندازی می کنید، از شما پرسیده می شود که می خواهید به صورت مستقیم، یا از طریق یک پروکسی وصل شوید. اکثر قریب به اتفاق کاربران به صورت مستقیم ادامه می دهند.

یک پنجره باز می شود که نشان می دهد شما در حال وصل شدن به شبکه ی تور هستید. این فقط چند لحظه قبل از اینکه پنجره ی مرورگر شما باز شود وجود دارد. مرورگر درست مثل فایرفاکس کار می کند که شما کار با آن را دوست داشته و می دانید – اگرچه نسخه ی قابل دانلود آن به طور منظم اصلاح می شود. شما می توانید با وارد کردن آدرس مورد نظر در نوار آدرس، شروع به جستجو کنید.

قبل از شروع جستجو بهتر است درست کار کردن مرورگر را بررسی کنید. برای این کار روی کلید تست در تنظیمات شبکه روی صفحه ی اصلی کلیک کنید و یا به سایت  IPAdress.com بروید.

این به شما می گوید که آدرس آشکار IP شما چیست – که فکر می کند شما ازطرف آدرس اینترنتی که به سایت ها سر می زنید می باشید. IPAdress.com هم به شما می گوید که به نظر می رسد از کدام کشور باشید.

اگر می خواهید آن را با آدرس IP واقعی خود مقایسه کنید، به طور منظم مرورگری غیر تور را باز کنید و سری به ipadress.com بزنید.

.

پیکر بندی مرورگر

مرورگر تور در بیشتر قسمت ها درست مانند فایر فاکس کار می کند البته با برخی تفاوت های قابل توجه:  افزودنی های HTTPS در همه جا (که اجبار به رمز گشایی اتصال به سایت هایی که امکانش هم وجود دارد، کرده و سایت های خاصی را بلاک می کند) و NoScript (که جاوا اسکریپت را بر روی صفحات بازدید شده محدود می کند) از قبل با تنظیمات حداکثر روشن کردن، نصب شده اند. اینها را می توان با رفتن به addons در آدرس بار تنظیم کرد.

مرورگر تور در بیشتر قسمت ها درست مانند فایر فاکس کار می کند البته با برخی تفاوت های قابل توجه:

• افزودنی های HTTPS در همه جا (که اجبار به رمز گشایی اتصال به سایت هایی که امکانش هم وجود دارد، کرده و سایت های خاصی را بلاک می کند) و NoScript (که جاوا اسکریپت را بر روی صفحات بازدید شده محدود می کند) از قبل با تنظیمات حداکثر روشن کردن، نصب شده اند. اینها را می توان با رفتن به addons در آدرس بار تنظیم کرد.

• موتور جستجوی پیش فرض در صفحه شروع (Startpage) با DuckDuckGo به عنوان گزینه ی دوم تنظیم می شود. جفت این موتور جستجو ها برعکس گوگل که همه ی چیز هایی را که شما جستجو می کنید در حافظه نگه می دارد، ناشناس هستند. شما می توانید با استفاده از لیست کشویی ان را تغییر دهید.

• مرور محرمانه حالت عملکرد پیش فرض می باشد، که هیچ تاریخچه ای از مرور ها را ضبط نمی کند .

• افزونه های مرورگر مانند فلاش غیر فعال می باشند.

• یک دکمه ی Tor logo در نوار ابزار وجود دارد که به شما امکان دسترسی به منوی گزینه های سریع را می دهد.

با کلیک بر روی New Identity فورا به شما یک آدرس IP جدید قابل مشاهده می دهد – که می تواند برای سایت های دانلود که به طور مثال تعداد دانلود های محدود در ساعت دارند بسیار مفید باشد. هم چنین اگر شما متوجه شدید که اتصال به طرز فجیعی به صورت آهسته در حال کار می باشد می توانید با کلیک بر روی این گزینه یک مسیر متفاوت را با عملکرد بهتر دنبال کنید.

اگر به Preferences سر بزنید و بر روی گزینه ی Security Setting کلیک کنید، شما می توانید وضعیت پیش فرض را اداره کنید و امکان عملکرد افزونه های مرورگر را می دهد و مشاهده ی تاریخچه را دوباره فراهم می کند. البته بعد از این کار ممکن است خطر از دست دادن بعضی از حریم های خصوصیتان را داشته باشید که با هدف استفاده از مرورگر تور مغایرت دارد.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر