;
coinex

سامسونگ در حال ساخت یک صفحه نمایش موبایل با کیفیت 11K می باشد و برای این کار کاملا جدی است

ساخت یک صفحه نمایش موبایل با کیفیت 11K توسط سامسونگ. سامسونگ در این مورد کاملا جدی است و هدفش از این کار اجرای یک "3D effect" یا "اثر سه بعدی" می باشد.

خبری به دستمان رسید که از شنیدن آن لذت بردیم، در واقع سامسونگ در حال ساخت یک صفحه نمایش موبایل با کیفیت 11K می باشد. درست شنیدید، کیفیت 11K و ۲۲۵۰ پیکسل در اینچ!

سامسونگ در این مورد کاملا جدی است و با همکاری دولت کره ی جنوبی، ۲۶.۵ میلیون دلار در این پروژه برای مدت ۵ سال سرمایه گذاری کرده است. ۱۳ شرکت داخلی و خارجی در این فناوری که از یکم ژوئن توسعه آن شروع شده، نقش دارند. این پروژه، EnDK نامیده شده و انتظار می رود که یک نمونه ی عمومی آن در المپیک زمستانی Pyeongchang در سال ۲۰۱۸ ارائه شود.

بر اساس محاسبات ما، اگر این صفحه نمایش دارای نسبت ابعاد ۱۶:۹باشد، کیفیت دقیق آن ۶۳۳۶×۱۱۲۶۴ پیکسل، و اندازه ی آن ۵.۷۵ اینچی خواهد بود. تراکم پیکسل ۲۲۵۰ پیکسل در اینچی، بیشتر از ۴ برابر صفحه نمایش کواد اچ دی Quad-HD حال حاضر می باشد که تا ۵۷۶ پیکسل در اینچ را بسته به قطر صفحه نمایش می تواند تحمل می کند.

شما حق دارید بپرسید که با این همه پیکسل در صفحه نمایش گوشی هوشمندشان قرار است چه کاری انجام دهند؟ در واقع هدف سامسونگ از این کار اجرای یک “3D effect” یا “اثر سه بعدی” می باشد. جزئیات در این زمینه کم هستند، اما از جمله اهداف کره، صفحه نمایشی با کیفیت بالا است که قادر به شبیه سازی اثر صفحه نمایش سه بعدی از طریق نوعی توهم نوری می باشد. ما حدس می زنیم به این صورت باشد که اگر به اندازه ی کافی پیکسل در چشم کسی بیاندازید، می توانید آن را به هر شکلی تصور کنید.

بنابراین تا اوایل سال ۲۰۱۹ صفحه نمایش 11K را روی گوشی هایمان خواهیم داشت و این حتی به همین هم محدود نمی شود! طبق گفته ی Chu Hye-Yong مدیر اجرایی صفحه نمایش سامسونگ ، 11K صرفا یک پایه برای صنعت صفحه نمایش کره برای جهشی در بهبود مواد و قطعات مرتبط می باشد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر