;
coinex

پیشرفت غیر منتظره گرافن گوشی های آینده شما را خنک تر نگه می دارد

تاثیر گرافن در خنک ماندن گوشی. محققان در دانشگاه فنی چالمِرز در سوئد یک سیستم خنک کننده که از تاثیر گرافن روی وسایل الکترونیکی مبتنی بر سیلیکون بهره می گیرند را توسعه داده اند و این کار می بایست به کاهش قابل توجه مصرف انرژی منجر شود.

گرافن 4 برابر مس در جلوگیری از اتلاف گرما موثرتر است

محققان در دانشگاه فنی چالمِرز در سوئد یک سیستم خنک کننده که از تاثیر گرافن روی وسایل الکترونیکی مبتنی بر سیلیکون بهره می گیرند را توسعه داده اند و این کار می بایست به کاهش قابل توجه مصرف انرژی منجر شود.

خلاص شدن از شر گرمای اضافی یک مشکل ثابت برای مشتریان تولید کنندگان لوازم الکترونیکی است – با توجه به مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد، نیمی از انرژی مورد نیاز سرورهای رایانه ای برای مقاصد خنک کننده استفاده می شود.

پیوند سیلانی

راه حل این مشکل از طریق یک مولکول اضافی به دست آمد که ترکیب مناسبی را ایجاد می کند. لیو Liu گفته است: “ما این مشکل را با ساخت یک پیوند های کووالانسی قوی بین لایه گرافن و سطح رویی حل کردیم که یک قطعه الکترونیکی از سیلیکون ساخته شده است.”

پس از آزمایش گرافن پیوند خورده، آن ها دریافتند که این ترکیب قابلیت دسترسی به سطح هدایت حرارتی تا 1600 W/mK را دارد که 4 برابر هدایت حرارتی مس است که اکثرا به عنوان ماده خنک کننده استفاده می شود.

در ادامه لیو گفت: “لایه هایی که مبتنی بر گرافن هستند می توانند راه را برای قطعات الکترونیکی بسیار قوی هموار کند که سریعتر، کوچکتر، با بازدهی انرژی بالاتر و پایدارتر باشد.” جزئیات این موفقیت در ژورنال Advanced Functional Materials منتشر شده است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر